Evet, tüm Arap düşünür ve yazarlar, Türkçenin gelişmesine ve canlanmasına karşıdırlar. Bu nedenledir ki, Atatürk'ü başlıca düşman saymışlardır: Arapçayı terk edip Türkçeye güç verdi diye; Arap harflerini bırakıp Latin harflerini getirdi diye; camilerde hutbe ve vaizleri Türkçe yaptırttı ve ezanı Türkçe okuttu diye...
Birini görmek, adını bilmek, selamını almak değildi ki tanışmak. Birbirimize bulaştırdığımız düşünceler, fikirler, duygular olmadan nasıl tanışıklık olsundu...