Bütün bu olaylar yaşanmadan önce son derece rahat, ferah ve huzurlu bir hayat yaşayan karakterimiz Irene, yaptığı hatayla yüz yüze gelince aslında hangi hayatı yaşadığının, çevresinde neler olup bittiğinin ve sonsuz korkunun ıstırabının farkına varıyor. Kitabın sonunda Madamme Bovary veya Aşk-ı memnu’nun Bihteri gibi bir son onu bekliyor diye düşünmüştüm ama yanılmışım. İnsan psikolojisini inceleyen, güzel betimlemelere sahip bir kitap. Tavsiye ediyorum. KorkuStefan Zweig