Konya'da Bozkır, kuzeyde Bolu-Düzce isyanlarının bastırılmasında bu kadar büyük rol oynayan Binbaşı Nazım Bey Bolu'da Bolu-Düzce-Gerede-Mudurnu yöresi gençlerinden oluşan bir tümen kurar. Dönemin Bolu Belediye Başkanı bu tümene belediye bandosunu da dahil eder. 29 Ekim 1920 günü kendi oluşturduğu tümenin başında Binbaşı Mehmet Nazım Bey Bolu'dan halkın coşkulu vedası ile Ankara'ya uğurlanır. Milli Mücadele'nin en buhranlı günlerinde isyan bastırmaya geldiği, Kuvayı Milliye'den nefret edilen Bolu'dan beş ay sonra törenle, bir kahraman olarak uğurlanmaktadır. Milli Mücadele'ye düşman Bolu'yu, Düzce'yi kazanmakla kalmamış, bu yöreden o dönemde çok ihtiyaç duyulan bir tümen de teşkil etmiştir.
Düzenli ordu kurma ve bu orduya asker bulma telaşı içerisinde, o karamsar ortamda bu genç Binbaşı akıl almaz şeyler yapmıştır. Birkaç gün sonra Büyük Millet Meclisi'nin önüne gelen tümeni gören vekiller, askerler mutlulukla birbirine sarılır. Öyle ki o dönemde Ankara'ya gelen yabancı temsilcilere hep bu tümen gösterilir, geçit törenleri yaptırılır. Bu en sıkıntılı dönemde Binbaşı Nazım Bey yaptıklarıyla Mustafa Kemal Paşa'ya da, Meclis'e de, orduya da rahat bir nefes aldırmıştır.