"Namuslular kıt kanaat geçinirken; namussuzların karnı tok sırtı pektir.
...
Ona göre insanlık namuslular ve namussuzlar olmak üzere ikiye ayrılıyordu, ikisinin arası yoktu."
“Bir anadan doğmuş insan, öldürmenin ve acı çektirmenin ayrıntıları üzerine nasıl bu kadar dahice düşünebilmiş nasıl bu kadar yaratıcı olabilmişti. Basit bir şeydi ölmek. Nasıl böyle karmaşık ve uzun bir şeye dönüşebilmişti? Kim kurmuştu işkence sehpasının bu düzeneğini? Bu ızgara demir yatağın ölçülerini hangi zihin oranlamıştı? Kim hesaplanmıştı ipi geren bu çarkın çapını ? Çarmıh halatını kaydırmak için oluklar açmayı, onları yağlamayı kim akıl etmişti? "