"... herkesin hayatında artık geri dönülemez bir noktaya geldiği olur. Nadiren de artık daha ileri gidemeyebiliriz. O noktaya geldiğimizde, bu iyi bir şey de olsa kötü bir şey de olsa, sessizce kabullenmekten başka çaremiz olmaz. İşte bu şekilde hayatta kalmayı başarırız.”
"İnsanın yaratıldığı günden bu yana sadece iki millet vardı aslında. Çünkü insanın bir yanı melekse öbür yanı şeytandı. Yarısı Habil'se öbür yarısı Kabil'di. Bir yanı suysa öbür yanı ateşti. Güldü, dikendi, acıydı, şerbetli. İhtişamdı, sefaletti. Ve insan bu, Meryem'in beyaz zambağı, bozgun çıkarıcı kan sevinciydi."
"—İnsanın huzuru ve saadeti kendi dışında değil, bilakis kendi içindedir.
—Nasıl yani?
—Sıradan bir adam iyiliği ya da kötülüğü dışarıdan, yani bir arabadan veya iyi bir odadan bekler; halbuki düşünen birisi bunu sadece kendinden bekler."