sedâ

İnsanın kendisini sevmesi doğal bir duygudur. Çünkü insan, fıtratı gereği benmerkezcidir ve doğumundan itibaren her şeyi benmerkezci olarak algılar. İlk zamanlar her şeyi 'kendisi ve diğerleri' şeklinde algılayan çocuk, büyüdükçe her şeyi 'kendisi ve annesi' diye algılar. Sosyal olgunlaşma gerçekleştikçe, sevgi yatırımını annesi dışındaki diğer unsurlara örneğin oyuncaklara, diğer aile bireylerine yapmaya başlar. İnsan nihai noktada kâinatın var oluşuna yönelir. Yani benmerkezci sevgiyle başlayan süreç, kâinatın yaratıcısını svemeye doğru bir gelişim gösterir. Bu süreç içerisinde, 'primer narsisizm' dediğimiz kişinin kendini sevmesi de vardır.
Sayfa 68·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Yaşantılarımıza hürmet etmek..🍃

sedâ

@hamnebinti
·
Ahmer Hâşim 'Melali anlamayan nesle aşina değiliz' diyordu. Melal içe doğru bir yolculuktur ve kişiyi zenginleştirir. Hüzün ve melali tedavi etseydik, bugün herhalde pek çok edebi şaheseri okuyamazdık. İnsanın yaşantılarından öğreneceği çok şey vardır. Hüzün bizi iç dünyamızın daha önce keşfetmediğimiz ayrıntılarıyla buluşturabilir. Onu bir misafir gibi kabul etmek gerekir. Misafir size yeni bir dünya getirir ve size bir şeyler katarak ayrılır. Şairin dediği gibi: "Dilde gam var lutfeyle gelme üstüme ey sürûr / olamaz bir hânede mihmân mihmân üstüne." Misafire hürmet geleneğimizin bir parçasıdır. Yaşantılarımıza hürmet etmek de...
Sayfa 86 - Timaş Yayınları·Kitabı okudu

sedâ

, bir kitabı yarım bıraktı
100 syf.
Ahmet Murat
9/10 · 469 okunma