Puan vermedi·128 syf.··
2026 87. kitabı
İSTEDİĞİM İNSAN OLMA YOLUNDA . Zihnin ve bedenin alışıldık reflekslerle devreye girmesi tepki vermek mi yoksa muhakeme edip yanıt vermek mi ? Anlık bir refleks olan tepki, bizi çoğu zaman rahatlatır; fakat uzun vadede değerlerimizden uzaklaştırabilir. Yanıt ise her zaman konforlu olmasa da, daha bilinçli ve uyumlu bir yön sağlama potansiyeli taşır bizlere. Işte, " istediğim insan olma yolunda" atılabilecek en temel adımlardan biri; ne zaman otomatik bir tepkiye kapıldığımızı, ne zaman bilinçli bir yanıt verebildiğimizi fark etmektir! Çünkü bu farkı yaratan, ne yaşadığımızdan çok, yaşadıklarımız karşısında neyi, nasıl seçtiğimizdir. Din de, psikoloji de benzer bir soruya hizmet eder aslinda: " Nasıl yaşamalıyım? "Bu durumda bizimle yol alacak bir psikoloji bilimi, bir de psikoloji bilimine dair tasavvurumuz var elimizde. Ahlaki tercihlere zemin hazırlayan bilgiyi sunan bilim, " Ne olur? " derken; Ahlâk ise " Ne yapılmalıdır? " der. Psikoloji, insanın nasıl davrandığını, hangi koşullarda ne tür tepkiler verdiğini, hangi örüntülerin tekrar ettiğini incelerken, din ise insanın niçin yaşadığını, hangi yöne yürümesi gerektiğini, neyin değerli olduğunu bize bildirir. İnsan, neye sahip olduğu kadar, sahip olduklarıyla ne yaptığı üzerinden de değerlendirilir. Kendisini acıya ve zorlanmaya davet eden deneyimlerden kaçınma eğilimindedir. !! Bizlerin ana besini olan bağ kurma, zayıflık ve korkaklık olarak gösterilerek insanın kendisine yeteceğinin, kimsenin sevgisine ihtiyaç duymadığının, güçlü hissetme beklentisiyle tezat oluşturuluyor. Oysa ki en önemli şey birilerine ihtiyaç duyduğumuzun farkına varmışken bunu bizi değersiz yapmayacağını da anlayabilmek. Ve önemli olan iyi gelen ya da gelmeyen insanlardan ziyade, ilişkilerimizde neye tahammül edip, neye sınır koymamız
İstediğim İnsan Olma YolundaEsra Oras · Timaş Yayınları · 202627 okunma
8/10
·108 syf.··
Beğendi
·
2026 126. kitabı
Herkese Merhaba Bugün sizlere Zarif Oktay kaleminden Zarif Örgüler 3 kitabının yorumu ile geldim Haziran ayının sıradaki kitabı 2026 yılı basımlı 107 sayfalık bir kitap •Normalde buralarda beni hep sayfaların arasında, bambaşka dünyalarda gezerken görmeye alışkınsınız, biliyorum. Ama benim için o okuma maratonlarının arasında zihnimi dinlendirmek, kahvemi yudumlarken el emeği bir şeylerle uğraşmak inanılmaz bir terapi. •Kitabın içeriğinde hırkalardan yeleklere, kazaklardan bluzlara kadar her tarz için ayrı bir model var. Benim en çok aklımı başımdan alan iki model oldu: •Biri o pofuduk, sıcacık duran pembe Puffy Hırka. Hırkanın o sağa sola çaprazlama ilmek tekniklerini, dik yaka detayını örgüye hiç başlamamış birinin bile anlayacağı şekilde adım adım, fotoğraflarla anlatmışlar. Diğeri ise renk geçişlerine bayıldığım, angora iplerle örülen o kruvaze yakalı bluz. •Hangi model için kaç yumak gidiyor, şiş numarası ne olmalı, kaç ilmekle başlanıp nerede artırılacak, A'dan Z'ye her şey o kadar pratik ve net ki, örgüyü sadece bir hobi değil, kendi modanızı yaratma sanatı haline getiriyor. •Yazar Zarif Oktay, İlmek İlmek Sanat diyerek yola çıkmış ve yünün o büyüleyici, sıcak dünyasını zarif bir dille aktarmış. •Arka kapağında ki sözü çok sevdim; Yün, yalnızca bir iplik değil; bir miras, bir tutku, bir masaldır, diyor. Gerçekten de öyle. Eğer siz de bu ara hem zihninizi dinlendirecek hem de bittiğinde bunu ben yaptım diyerek gururla giyeceğiniz tasarımlara imza atmak istiyorsanız, bu rehbere mutlaka bir şans verin derim. Yazarımızın kalemine sağlık Okumayı ihmal etmeyin im t u b i s ʚĭɞ
Zarif Örgüler 3Zarif Okay · Parlayan Kitap · 20261 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
7/10
·144 syf.··
2026 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 15:23
Kitabı sevdim ama çok bağ kuramadım her kısmıyla sanırım. İçinde kendimden parçalar buldum, evet ben de bunları hissediyorum dediğim anlar oldu. Tabi, yazarın kendi terapi deneyimini anlattığı bir kitapta inanılmaz profesyonel bir dil beklememek lazım. Sanırım bana biraz soğuk gelen kısmı diyalogları okurken hızlı hızlı gelişen durum oldu. Konuşmaları dümdüz okuyor olduğum için biraz garip hissettim ama bu yazarın suçu değil. Onun dışında psikiyatristin tutumu ve hangi durumun normal hangisinin sıkıntılı olduğunu anlatması bana yer yer ilham verdi. Kendi deneyimlerimi yorumlamada yardımcı oldu. Kitaba dair pek keşkem yok, yazarın bunları dile getirmesinin de önemli olduğunu düşünüyorum. En önemli kısmı da bence terapiye gidip sonunda tamamen iyileşmemenin sıkıntı olmadığına parmak basması. Bir anda tamamen iyileşmek mümkün değil, kendinde o cesareti bulup her gün gayret etmek kıymetli.
Ölmek İstiyorum ama Tteokbokki de Yemek İstiyorumBaek Sehee · Nova Kitap · 20248,6bin okunma
Puan vermedi·176 syf.··
2026 13. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2026 12:56
Şema Terapi Ayırıcı Özellikler şema terapiyi daha yakından anlamak için okuduğum ve gerçekten notlar alarak ilerlediğim kitaplardan biri oldu. Kitap, şema terapinin temel kavramlarını oldukça açıklayıcı bir şekilde anlatıyor. Erken dönem uyumsuz şemalar, başa çıkma biçimleri, çocuk modları, ebeveyn modları ve sağlıklı yetişkin modu gibi birçok kavramı hem sistemli hem de anlaşılır bir dille ele almış. Özellikle şema terapiye yeni başlayan biri için karmaşık gelebilecek noktaları sadeleştirerek anlatması kitabı daha akıcı hale getiriyor. Kitabın en sevdiğim taraflarından biri sadece kuramsal bilgi vermekle kalmamasıydı. İkinci bölümde terapi sürecinin uygulama kısmına geçerek bir şema terapistinin danışanla süreci nasıl başlattığını, hangi teknikleri neden kullandığını ve hangi şemalarda hangi yöntemlerin daha etkili olabileceğini örneklerle açıklıyor. İmgeleme çalışmaları, sandalye teknikleri, sınırlı yeniden ebeveynlik ve terapötik ilişki gibi konular özellikle dikkatimi çeken bölümler arasındaydı. Ayrıca narsistik kişilik bozukluğu, antisosyal kişilik bozukluğu ve sınır kişilik bozukluğu gibi durumlarda şema terapinin nasıl ele alınabileceğine değinmesi kitabı daha da zenginleştirmiş. Çift terapisine dair verdiği örnekler de oldukça faydalıydı. Okurken sürekli küçük bir not defterine not alma ihtiyacı hissettim çünkü altı çizilecek ve üzerine düşünülecek çok fazla yer vardı. Genel olarak baktığımda, şema terapi alanında kendini geliştirmek isteyen psikolojik danışmanlar, terapistler ya da bu alana ilgi duyan herkes için güzel bir başlangıç kitabı olduğunu düşünüyorum. Hem teorik altyapıyı anlamak hem de uygulamaya dair fikir edinmek açısından oldukça doyurucu bir kaynak olmuş.
Şema TerapiJeffrey Young · Psikonet Yayınları · 2013484 okunma
Müthişi Arayanları Çıldırtan Müthiş Psikoloji
5/10
·184 syf.··
2026 24. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2026 16:53
Müthiş psikolojiden yine müthiş çerezlik, instagram postalarının birleştirilip kitap haline getirildiği, hangi kitabını alsam bildiklerimden fazlasını bana öğretmeyen bu kitabında da bu istikrarını sürdürdüğü yine de emeğine teşekkür etmek maksadıyla puan verdiğim bir kitap oldu
Duygusal Zorbalık - “Senin İyiliğin İçin Söylüyorum"Müthiş Psikoloji · Destek Yayınları · 2025162 okunma
Puan vermedi·208 syf.··
2026 12. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2026 16:00
Kitabı basitçe özetlemek gerekirse; yazar aslında danışanları ile yapmış olduğu terapi seanslarını anlatmış. Bunları hasta güvenliği nedeni ile doğrudan yazamayacağı için coverlamış. İsim, bazen olay örgüsü değişikliği, Yalom'un felsefi ıslıklı cümleleri de araya katılmış. Her insan farklı öykü. Her öykü farklı sorular ve bazen de aynı sorular. Aynılık da insan olmaya çok dair bisey çünkü. Okurken çok sarmalanmış hissettim. Kelimeler sadece bir aktarım aracıyken hatta kimi zaman kelimelerle bile kendimizi iyi ifade edemezken aktaramazken yazarın cümlelerindeki samimiyet bana çok geçti. Ölüm korkusu, iyi yaşayamama kaygısı, kapana kısılma hissi, yardımcı olamamak, faydalı olamamak.. öykülerde pek çok sorunla karşılaştım ve bunlar aynı zamanda kendim üzerinde de düşünmemi sağladı. Kimin iyisi, kimin doğrusu, kimin imajına göre yaşıyorum. Ve bunları hangi çizgide ilerletmeye çalışıyorum? Kendi onayım cevabını verebiliyorum dürüstlükle, ama bu onay mekanizmam büyürken içimde bu sahiden nasıl oluştu? Bir gün uyandım ve onay mekanizması mı vardı içimde mesela? İşte böyle basitçe yani. Ben bu soruları düşünmeye devam edeceğim. Şundan da eminim her yaşta olmaz belki ama bir kaç yılda bir de fikrimin değişeceğine eminim :) İnsanın gaipten gelen sorularla ya da Yalom'un ya da düşündürücü sorular sormasını sağlayan kitaplar nedeniyle içindeki kendi duvarlarına çarpa çarpa anlam yüklenmesini sağlayan bu kitaplarla karşılaşmasını değerli buluyorum. Düşünürken açık - karmaşık. Yaşarken karmakarışık. Deneyimlerin doğrusal düzlemine mükemmeliyetine inanmıyorum. Olana saygı duyuyorum ama sanki karmaşıklık bize noktalı virgülü ile bunu öğren diyor. Ve orada cözümsel bir adımı sırtlanabilmek çok insan hissettiriyor. Kitap da bunlarla dolu aslında. Yalom'un bu kitabını, okumayı seven
Günübirlik HayatlarIrvin D. Yalom · Pegasus Yayınları · 201616,3bin okunma