Newton döneminde, eğitimli birinin insanlığın bütün bilgisini, en azından genel hatlarıyla kavraması mümkündü. Ancak geçen zaman içinde, bilimin gelişme hızı bunu olanaksız kıldı. Kuramlar, yeni bir gözlemi açıklayacak şekilde sürekli değiştirildiklerinden, sıradan insanların anlayabileceği şekilde basitleştirilip, sindirilemiyor asla. Mutlaka bir uzman olmanız gerekiyor, bu durumda bile sadece bilimsel kuramların küçük bir bölümünü gerektiği gibi kavrayabilmeyi umabilirsiniz. Dahası, gelişme o kadar hızlı ki, okulda ya da üniversitede öğrendiğiniz şeyler hep biraz eski kalıyor. Bilginin hızla ilerleyen ön saflarına ayak uydurabilen çok az insan var ve onlar da bütün zamanlarını adayıp, küçük bir alanda uzmanlaşıyorlar. İnsanların geri kalanı yapılan ilerlemelerden ve bunların yarattığı heyecandan pek haberdar değil.