Tarihimize ve Osmanlı’ya bakışta iki zıt tavır var. Biri benim “mikser modeli” dediğim tarz. Cahilce, bilmeden, araştırmadan Osmanlı’ya “gerici”, “yobaz”, “despot” diyerek hakaret etmek… Kendi geçmişini mikser gibi paramparça etmek. Bunlar hep aşağılık kompleksinin sonuçlarıdır. Kemalist ve batıcılar’ın çoğu böyle…
Maalesef İslam medeniyetini dünya sistemi haline getiren Osmanlı onu kuranların, onu tevarüs edenlerin ülkesinde daha fazla görmezden gelindi, aşağılandı, kötülendi. Bunun kârı ne oldu? 200 yıllık bir Batı köleliği ve kişiliksizlik…