Karnı tok, bezi temiz, uykusunu almış bebekler neden ağlar? Peki ya size göre problem yokken ağlama ve öfke nöbeti geçiren bir yaş üstü çocuklar? Bir çok ebeveyne soğuk terler döktüren bu sorulara sağlıklı cevaplar bulmak için bu kitabı okumalısınız.
Ben bu kitabı okuduktan sonra stres kaynağını ortadan kaldırıp ağlama ve öfke nöbetlerin de çocuğuma nasıl destek olabileceğimi öğrendim. Ağlamanın çocukların duygusal sağlıklarına, özgüvenlerine, uyum ve öğrenme yeteneklerine katkısı olduğunu öğrendim. Kitap, 0-1 yaş arası bebekler ve 1-8 yaş arası çocuklar da ağlama nöbetlerine bir ebeveyn olarak bakış açınızı ve davranışlarınızı değiştirmenizi sağlayacak şekilde iki bölümden oluşuyor. Konularla alakalı gerçek örnekler ise çözümleri daha çok pekiştirmekte. Dünyayı sizin gözünüzden gören çocuklarınıza yardımcı olmak adına bu kitabın okunmasını tavsiye ederim.
#Kitapalıntıları
"Ağlayan bebekleri ve çocukları asla görmezden gelmemek gerekir. Çocuğun gözyaşına daima ilgiyle yaklaşmak çok önemlidir. Öte yandan her ağlama o sırada çocuğun bir ihtiyacı ya da isteği olduğu anlamına gelmez."
" Çocuklar gözyaşlarını ve öfke nöbetlerini, yaşadıkları travmaları iyileştirmek ve gerginliklerin azaltmak için kullanırlar. Bu yüzden onlara bakan kişinin görevi, gözyaşlarını ve öfke nöbetlerini durdurmak değildir."
"Ağlamayı kabul etmek, çocuğun travmasını iyileştirmesine ve stresini boşaltmasına yardımcı olurken disiplin sorunlarının önüne geçmede, hiperaktiviteyi ve başkalarına karşı zarar veren davranışları(şiddeti) azaltmada da önemli rol oynar.
" Yeteri kadar ağlayan bebekler bundan çeşitli şekillerde faydalanır. Duygusal sağlıkları iyileşir, yetişkinlere daha sağlıklı bağlanırlar, özgüvenleri artar, uyum ve öğrenme yetenekleri daha yüksektir.
" Özetle ağlayan bir bebeğe