Puan vermedi·232 syf.··
2026 16. kitabı
Eveeeeet #tavşancıkmaymunakarşı severler burada mı? Heyooo orada mısın? Serinin dördüncü kitabı çıktı bak, ne güzel yine. Kapağı ayrı, baskısı ayrı, sonundaki serinin devam haberleri ayrı güzel. Bilen bilir, sayfamı takip edenler özellikle; benim çocuklar hayran bu seriye. Kitap gelince küçük kaptı önce kitabı, abisinden saklamaca başladı. Neymiş önce o okuyacakmış, başladı bile okumaya. Hem heyecanlı, hem komik serinin tüm kitapları. Bu seride de işler yine kontrolden çıkıyor, çılgın macera sizleri bekliyor...
Tavşancık Maymun’a KarşıJamie Smart · The Kitap Yayınları · 202568 okunma
Puan vermedi·216 syf.··
2025 53. kitabı
Heyooo ne okudum ben böyle yahu. Eser ilk çıktığında okuyacağım diye listeme ekleyip aradan çok yılların geçmesi şaka mı? Bir kez daha anladım ki okunacak ne çok güzel kitap var ama ömür kısa. Kelebek misali ömrümüzde bu kadar kini nefreti nereye sığdırıyoruz acaba? Eski dönem insanlarının ömürleri sizce de malum cooook uzunmuş hatta Kuran da yer alır Nuh peygamberin 950 yıl peygamberlik yaptığı. Bu kadar uzun yaşayıpta dünyaya bel bağlamak istememişler ve dünyayı sürgün yeri olarak görmüşler(tabi hepsi değil). Sanırım hırsın insan yaşamıyla ters bir orantısı var. Neyse.. Konu nerden nereye geldi. Öze dönecek olursak Amin Maalouf distopik bir eser ortaya koymuş. Aslında değindiği şeyler çokta distopik olmayabilir. Şöyle ki: Antioche adasında yaşayan iki komşu; Alec ve Éve. Uzun yıllar bir arada yaşamışlar ama birbirileriyle iletişimleri yok. Ta ki Empedokles'in Dostlarıyla karşılaşana kadar. O zaman öncesine kadar Alec babasından kalan bu adaya yeşermek için her şeyini geri de bırakmış gözden ırak kendi halinde bir çizerdir. Éve ise ilk romanını yazmış büyük bir başarı elde etmiş tekrar bir şeyler yazabilmek adına adanın kalan kısmını satın alarak buraya yerleşmiştir. Bir sabah uyandıklarında ne elektrik ne internet ne telefon ne radyo hiçbiri çalışmamaktır. Alec, Günlerdir dünya üzerinde bahsi geçen nükleer savaşın çıktığını düşünerek komşusunun kapısını çalar ve aralarında bir yakınlık oluşmaya başlar. Bir kaç zaman sonra anlayacaklar ki dünya yeni bir evreye girmiştir. Bu evre de dünyanın kötü gidişatına son vermek için kendilerine Empedokles'in Dostları diyen bir insan türü ortaya çıkmıştır. Bu tür son derece gelişmiş imkanlara sahip bir türdür. Alec bu insanların nasıl bir tür olduğunu bulmak için çabalarken Éve böyle bir türün olduğuna ve aralarına geldigine çok
Empedokles'in DostlarıAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 20216,6bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
7/10
·236 syf.·
Beğendi
·
2024 37. kitabı
OkudumBitti #Ölümbirvarmışbiryokmuş #JoseSaramago #KırmızıKediYayınları Yazım kurallarını tanımayan, ilginç konularla okuru şaşırtan Jose Saramago ölümsüzlüğün kitabını yazmış. İlk bölümde çok sıkıldım "ha gayret" diye diye devam ettim, iyi de etmişim. İkinci bölüm müthiş, meraktan hemen okuyup bitiresiniz geliyor. Mümkün müdür ölümsüzlük , değil tabii ki.Belki de mümkündür , okuyup öğrenelim. Ölümsüzlük olsa neler olurdu bir soralım kendimize? Muhtemelen kaos olurdu,oluyor da. "Ertesi gün hiç kimse ölmedi" diye başlıyor kitap. Bilinmeyen bir ülkede kimse ölmüyor. Yirmi dört saatlik zaman diliminde kaza olmuyor, hasta, yaşlı ölmüyor, intihar etmek isteyen ölmüyor. İlk başlarda coşkuyla karşılanıyor. Heyooo ne güzel ölümsüzlük başladı, mutlu mesut yaşayacağız, sevdiklerimizden ayrılmayacağız gibi düşünülse de öyle olmuyor. Durumu çok kötü olan, bugün yarın ölecek diye beklenen insanlar ölmedikleri gibi daha da kötüye gidiyorlar. İnsanlar yaşlanmaya devam ediyor, ölüm dışında her şey aynı. Aş lazım, iş lazım. Ölümden para kazanan iş sektörü işsiz kalıyor, ekonomi kötüleşiyor, hayat zorlaşıyor. Devlet bu işin altından nasıl kalkacaklarının araştırmasını yapıyor. Ölüm olmayınca kiliselere de gerek kalmıyor. Papazlar ne yesin Kitap ertesi gün hiç kimse ölmedi ile bitiyor. Saramago sever olarak bu kitabı pek sarmadı beni, kötü mü değil. Sonlara doğru akıyor. Okuyun bir şey kaybetmezsiniz. Kitapla kalın sevgili arkadaşlar.
Ölüm Bir Varmış Bir YokmuşJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınevi · 202015,4bin okunma
8/10
·280 syf.··
2023 15. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 07 Ağustos 2023 13:29
Heyooo ben geldim bu tatliş kitapla Küçük Ağaç'ın Eğitimi biraz geç bitirdim ama olsun:) Kitaba gelecek olursam yazar kendini küçük ağaç olarak anlatmış yetim ve öksüz olarak…Babannesi ve dedesiyle beraber yaşamış insanın kendisiyle,çevresiyle,bütün evrenle dost ve barışçıl olmayı öğreten bir hayat hikayesi….Okurken bile sanki kendiniz oradaymış hissiyatı veriyor…Özellikle anne babalara,öğretmenlere duyurulur. Keyifle okuyabileceğiniz bir kitap…
Küçük Ağaç'ın EğitimiForrest Carter · Say Yayınları · 202110,7bin okunma
Karanlık Okyanus Serdengeçti
8/10
·464 syf.··
2022 38. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2022 18:13
Heyooo sizi delirtebilecek bir kitap yorumuyla geldim. Bol aksiyonlu, sırlarla dolu, kaçış filmlerini aratmayan, polisiye türünde ilgi çekici ve akıcı bir eser. İstihbarat ve illegal işlere karışmış bir kız ve onun hayatında dönen olaylar... Hazel 4. sınıf bir tıp öğrencisi ve staj gördüğü hastanede hayatına devam etmeye çalışan bir karakter. Geçmişinde bulunan sırları göz ardı etmeye çalışsa da geçmişi yakasını bir türlü bırakmıyor. Çalıştığı hastanede daha bir gece önce kendisini kaçıran bir adama rastlıyor. Adamımızın adı Kamer Güney Soykıran ve kendisi kadın doğum uzmanı. Kendisini polis olarak tanıtan bu adam kızın hayatına bir şekilde dahil oluyor. Hazel ne kadar kendine yediremese de bu adama aşık oluyor. Hazel bu adamı öyle güzel anlatıyor ki onun gözünden bakınca ister istemez aşık oluveriyorsunuz bu karaktere. Mavi gözler kimin dikkatini çekmez ki zaten :) Hayatındaki tüm olumsuzluklara rağmen kız güçlü bir kadın ve pes etmeden savaşmayı tercih ediyor. İş arkadaşı Oğuz'un başına gelenlere üzüldüm. Adam resmen kim vurduya gitti. Kamer ve Hazel bu iki karakter sürekli sırlarla dolu ve aksiyonlu olaylar hızlı yaşanmasına rağmen ikisine dair sırlar bir türlü gün yüzüne çıkmıyor. Bekleyende kadar çatladım meraktan. Kamer kıza iyi davranıyor ama altından bir bolluk çıkacak mı diye de sizi şüphede bırakıyor. Aynı zamanda Hazel'e fıtık olmadan edemiyorsunuz. Hem Kamer'i istemiyor hemde adama hemen tav oluyor. Adam güya sevmiyorum diyor ama kızı korumak için herşeyi yapıyor, dibinden ayrılmıyor. Karakter ister istemez sizi deli ediyor. Hele ikisi de özlü sözlü laflar ediyorlar ya bir tane şaplağı yapıştırasım geliyor. Hazelde hemen güveniyor herkese ama güvenmiyorum diyor aynı ben. :) Kamer'de de peygamber sabrı var mübarek. Kız bana neden yardım ediyorsun diye aynı
Polisiye
Karanlık Okyanus - SerdengeçtiAsi Mavera · Parola Yayınları · 202247 okunma
8/10
·176 syf.··
2021 76. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 26 Ekim 2021 14:37
Heyooo, ekim ayını uğurlayıp kasıma merhaba derken başarılı bir kitapla selamlıyorum sizleri. Birkaç hafta önce İlk Nokta sitesinden aldığım ve iki gün gibi kısacık bir sürede elime ulaşan Şoför Mustafa’yı zevkle okudum. Şoför Mustafa birçok açıdan farklı bir eser. Öncelikle yazıldığı dönemin zihniyetini ve dilini yansıtması bakımından etkileyici. Kurguda yer alan karakterlerin hayatın içinden ve gerçekçi seçilmiş olması romanı akıcı kılıyor. Kitabın adından anlayacağınız üzere ana karakterimiz Mustafa olsa da hayat kadınlığı yapmak zorunda kalan Mustafa’nın kardeşi Melek ve aynı kaderi paylaşan, Mustafa’nın aşkından yanıp tutuştuğu Zerrin bizleri karşılıyor. Bu sebeple kitap, Mustafa’nın iç dünyasını anlattığı kadar kadın karakterlerin zihin dünyalarını da aktarıyor. Mustafa evli ve iki çocuk sahibi bir baba aslında. Karısında ve çocuklarında bulamadığı rutin mutluluk bir gün karşısına çıkıveriyor. Hayat kadınlığı yapan ve şoförlerle yaşadığı doludizgin aşklarıyla nam salan Kemeraltılı Zerrin, Mustafa’yı çok etkiliyor. Zerrin de aynı şekilde Mustafa’ya ilgi duysa da Mustafa’nın önündeki en büyük engel, Zerrin’in her hareketinin kardeşi Melek’i çağrıştırması oluyor. Mustafa için dayanılmaz olan bu durum; beraberinde öfkeyi, vicdan azabını ve en çok da derin utancı getiriyor. Kitapta beni en çok etkileyen karakter Melek oldu diyebilirim. Melek’in ailesinden göremediği ilgi ve sevgiyi dışarıda aramasını, kendinden yaşça büyük biriyle zorla evlendirilmesini, evlendiği adamdan her gün şiddet görmesini ve adım adım kötü yola düşmesini okumak üzücüydü. Suat Derviş’in Melek’in kötü yola düştüğü anları aktardığı bölümler Yeşilçam havasında güzel bir nostalji yaşattı ayrıca. Birkaç günde bitirebileceğiniz, akıcı anlatımla hayatın içinden bir roman okumak isterseniz bu kitabı
Edebiyat
Şoför MustafaSuat Derviş · İthaki Yayınları · 2021292 okunma