OkudumBitti
#Ölümbirvarmışbiryokmuş
#JoseSaramago
#KırmızıKediYayınları
Yazım kurallarını tanımayan, ilginç konularla okuru şaşırtan Jose Saramago ölümsüzlüğün kitabını yazmış.
İlk bölümde çok sıkıldım "ha gayret" diye diye devam ettim, iyi de etmişim. İkinci bölüm müthiş, meraktan hemen okuyup bitiresiniz geliyor.
Mümkün müdür ölümsüzlük , değil tabii ki.Belki de mümkündür , okuyup öğrenelim.
Ölümsüzlük olsa neler olurdu bir soralım kendimize? Muhtemelen kaos olurdu,oluyor da.
"Ertesi gün hiç kimse ölmedi" diye başlıyor kitap. Bilinmeyen bir ülkede kimse ölmüyor. Yirmi dört saatlik zaman diliminde kaza olmuyor, hasta, yaşlı ölmüyor, intihar etmek isteyen ölmüyor. İlk başlarda coşkuyla karşılanıyor. Heyooo ne güzel ölümsüzlük başladı, mutlu mesut yaşayacağız, sevdiklerimizden ayrılmayacağız gibi düşünülse de öyle olmuyor. Durumu çok kötü olan, bugün yarın ölecek diye beklenen insanlar ölmedikleri gibi daha da kötüye gidiyorlar. İnsanlar yaşlanmaya devam ediyor, ölüm dışında her şey aynı. Aş lazım, iş lazım. Ölümden para kazanan iş sektörü işsiz kalıyor, ekonomi kötüleşiyor, hayat zorlaşıyor. Devlet bu işin altından nasıl kalkacaklarının araştırmasını yapıyor. Ölüm olmayınca kiliselere de gerek kalmıyor. Papazlar ne yesin
Kitap ertesi gün hiç kimse ölmedi ile bitiyor.
Saramago sever olarak bu kitabı pek sarmadı beni, kötü mü değil. Sonlara doğru akıyor. Okuyun bir şey kaybetmezsiniz.
Kitapla kalın sevgili arkadaşlar.