Şimdi avuçlarımda yılların yorgunluğu
Göğsümde bana bıraktığın soğuk nigahın
Arızi sevinçlerle kendimi avutuyorum
Dokunduğum tüm çiçekler kan akıtıyor
Ya bir aldanış içindeyim ya da bir heyula...
inzivasına çekildiğim kitap sayfaları da
Harap bir hayatın eşiğinden bakıyor bana
Belki kendimden öte bir dünyaya dahilim
Bir bu hayatın akışına uyum sağlayamadım
Ensari Toprak
*ÂB-I HAYAT - 4847*
Büyükler buyurdular ki;
- dünden devam -
Şakik-i Belhi hazretleri "rahmetullahi aleyh" buyuruyor ki, Sual 4 – Zengin kime derler? Tek cevap: Kanaat eden buyurmuş, ne güzel. Kanaat, tükenmeyen bir hazinedir. Çünkü insanın hilkati, insanın nefsi, hep istemektir. Ver, biraz daha ver. Biraz daha ver. Onun için Mübarek Hocamız bir sohbetlerinde buyurdular ki; Cenab-ı Hak, insanın bu istekli halini, yani bu nefsinin halini "heyula" isminde bir hayvana benzetiyor. Kur'ân-ı kerimde ismi geçen bu mahlûk, doymak bilmeyen bir hayvan. İşte insanın nefsi odur. Hiçbir zaman bu bana yeter demez. Her şey ister. Peki hasis (cimri) kime derler, diye soruyor Şakiki Belhi hazretleri ve buyuruyor ki, Allahü tealanın verdiği emaneti, şahsından bilen, şahsına ait zanneden… Halbuki Allahü teala onu, kullarına versin diye verdi. Senin böyle bir varlığın yoktu, böyle bir mülkün yoktu. Cenab-ı Hak verdi. Tamam, kendine istediğin kadar kullan ama kullarıma da ver.
*Huzur Pınarı*
huzurpinari.com
"sebepsiz bir ağrının ağır ağır sirayet etmesi gibi vücuda
yavaş yavaş dinledim hepinizi akıttığınız zehir uyarınca
oysa ben her sabah ölmemişliğimle yüzleşirken
annemken hayata ısrarımın tek esbab-ı mucibesi
yatanı çoktan unutulmuş köhne bir türbe gibi
hem anlamlı hem anlamsız
biçimsiz bir heyula! ”
Ali Lidar, Aslında Herkes Haklı
oysa anlayamadım ızdırap olduğununu
içimde bir heyula,bir serap olduğunu
her lahza çöktüğünü ve harap olduğunu..
bilemedim ne deniz ne mehtap olduğunu..
meğer kalbin kalbimin belasıydı o akşam...
Nurullah Genç