Benim beğendiğim bir kitap olmadı çünkü ana karaktere hiç ısınamadım. Hem de kitabın ta en başından beri katili tahmin etmiştim. Doğru da çıktı zaten. Bence kaliteli bir polisiye kurgusu değildi.
İşe gitmek için uyandığında kendini bir böcek olarak uyanan bir kişinin hayatını anlatıyor. Aslında ailesinin onu sevdiği için değil parası için katlandığını düşünüyorum. Çünkü Gregor böcek olarak uyanmış , ne yapacağını bilmiyor dolayısıyla ailesinin yardımına ihtiyacı var ama ne annesi ne babası ne de kardeşi yardım ediyor. Fark ediyor ki artık normal yemekleri yemeyi değil çöp yemek daha cazip geliyor bunu söylediğinde evin hizmetçisi artık ona çöp vermeye başlıyor. Annesi Gregor’dan iğreniyor görmeye dayanamıyor sanki Gregor’un elinde olan bir şey gibi ...
Ben kitabı çok beğendim. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Tekrar tekrar okumayı isteyeceğim bir kitap. Bu kitabı çok uzun zaman önce okudum 13 yaşında iken okumuştum ve o zaman çok kötü bir şekilde etkilemişti beni. +15 okusa daha iyi olur diye düşünüyorum çünkü psikolojinizi ciddi ölçüde etkileyen bir kitap.
Zaten genel olarak yazarın kitapları insanı derin bir şekilde etkiliyor. Ben Bin Muhteşem Güneş kitabını da okumuştum bana göre o bu kitaptan çok çok daha ağırdı.
Öncelikle kitabı bana göre her yaştan kişinin okunması gereken bir kitap. Ben kitabı 3 yıl önce okumuştum her ne kadar ayrıntılı hatırlayamasam da deli gibi sevdiğimi ve ağladığımı biliyorum.
PeteyBen Mikaelsen · Beyaz Balina Yayınları · 20146,5bin okunma