...bir şey yapmamanın da bir eylem olduğunu çoktan anlamıştı ve protesto için evden dışarı çıkmıyordu, evden dışarı çıkmasının, insanlar arasına karışmasının istemediği düzeni 'meşrulaştırıcağı' inancındaydı ve bütün kasaba halkı onun bu sessiz protestosunu içten bir saygı duyuyordu ve onun bu devinimsiz eylemini değerlendiriyordu ve saygıdeğer bir yaşlı adam oluncaya değin ve hastalığına hazırlanırken ve sonradan ölmeye hazırlanırken kendini bu dirençli, bu sessiz protesto içinde görmüşlerdi: kim umutsuz bir beklemeden ibaret sanır bu bir ömür dolduran protestoyu? beklemek... evet. Bekliyordu. Kim kendini sonuçsuz bir beklemeye mahkum edebilirdi ömür boyu?