Filozof Martin Heidegger, bir insan tek başına"var olmasından" söz etmenin zor olduğunu, çünkü normal şartlarda "dünyada var olduğumuzu" ileri sürmüştü. Heidegger bu şekilde, sizi siz yapan şeyin büyük oranda çevrenizdeki dünya olduğunu vurgulamış oluyordu aslında. Çünkü benlik, boşlukta var olamaz
Veda
Öylesine bir veda ki bu!
Kalbim,
Beyaz bir güvercin misali
Seninle birlikte
Göğsümden uçup gidiyor.
Öylesine bir veda ki!
Bedenimde,
Başkasını sevecek
Bir boşluk dahi bırakmıyor...
SINIR
Sen ki bilmiyorsun nasıl sevildiğini!
Ellerindeki gizemi sevgiyle çözeceğimi
Niyeydi gönlünü bana vermeyişin?
Aşkın ucundaki sınırı,
Benimle neden geçmedin