Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
.... İslami Terör Tartışmalarının Psikolojisi.. Başkalarını yargılayarak, iyi biri olduğumuzu kendimize tekrarlamak zorundayız. "Onlardan" daha çok üzülüyorsak daha iyiyiz. Halbuki insanın duygusal kapasitesi sınırlı ve duyarsızlaşma aklın kendini koruma mekanizmasıdır. Her ölüme ayrım yapmadan üzülmek, ahlaki meziyetten ziyade, kısa
Agarta-Şambala, Anunnaki, Elohim
_Agarta, tanrısal üstün ırk Aryanların yaşadığı iddia edilen yer altı imparatorluğudur. Başkenti ise Şambala’dır. Agarta iyiliği, Şambala kötülüğü temsil eder. Dünyada yaşanan tüm olayların Agarta-Şambala mücadelesinden ibaret olduğu iddia edilir. Agarta, teozofik ve ezoterik kaynaklara göre önceki devrenin sonlarına doğru Mu ve Atlantis' ten
Reklam
İttihat, Osmanlıda oğlancılık, Rabıta, 28Şubat, Apollo, Yunan...
_İttihat Terakki Cemiyeti_ _Mustafa Kemal Paşa, Rauf Orbay, Kazım Karabekir, Fethi Okyar, Halil Kut, Mehmet Akif Ersoy, Fahrettin Paşa, Enver Paşa, Cemâl Paşa, Talat Paşa, İsmet İnönü, Celal Bayar, Ali Fuat Cebesoy, Ali Çetinkaya, Ziya Gökalp, Hacı Bekir, Tevfik Rüştü Aras, Said Halim Paşa, Nuri Conker, Çerkez Ethem, Yunus Nadi… _1889 devletin
Ne İstediniz Kur’ân Harflerinden...
1 Kasım 1928 yılında harf devrimi ilan edilip Kur’ân alfabesi olan Arapça kaldırılarak yerine Latin harfleri kabul edildi. 1353 sayılı Türk harflerinin kabul ve tatbiki hakkında kanun kabul edilerek, yüzyıllardır kullanılan Kur’an alfabesi kaldırılıp öğretimi yasaklandı. Gazeteci-yazar, fikir adamı, sözlükçü, STK yöneticisi, Türkiye Yazarlar
Afgan - Yılmaz Özdil
Yılmaz Özdil
Yılmaz Özdil
- Okuyun Okutturun. Afganistan'dan yola çıkıp, boydaaan boya İran'ı geçiyorlar, sınırımızdan yürüye yürüye Türkiye'ye giriyorlar. Afganistan'dan çıkıp yürüye yürüye Türkiye'ye gelmen demek, Türkiye'den yola çıkıp yürüye yürüye Hollanda'ya gitmen demek… Arada o kadar mesafe var. Ve hâlâ, bunların yürüye yürüye geldiklerine inanan
Sabit Fikir dergisinden araklamadır
70'li yılların sonlarına doğru, belaya bulaştığı New York'tan düzelmesi için Bombay'a gönderilen uyuşturucu bağımlısı genç Ullis soluğu Raşid'in yerinde alacaktır. Dimne'nin hazırladığı piponun dumanını çektiğinde, o dünyaya geri dönüşsüz bir adım atmıştır. Yavaş yavaş tanır keşhanenin çalışanlarını ve müdavimlerini; iki karısında bulamadığını Dimne'de arayan Raşid, annesi tarafından küçük yaşta satılan, hadım edilerek kerhanelerde satılan Dimne, Dimne'ye afyon piposu hazırlamayı öğreten Çinli Bay Lee, ABD'de eğitim görmüş ama Hindistan'da bir türlü dikiş tutturamamış Rumi, pezevenk Salim, Hindular, Müslümanlar, kast sisteminin en aşağısında yer alan yoksullar... Yavaş yavaş ilerleyen romanda anlatıcı tek tek ilgileniyor onlarla. Hikayeler hikayelere açılırken roman evreni de genişliyor. Ancak romandaki bütün karakterlerin önüne geçen, en rahatsız edici yaşam öyküsü ile Dimne oluyor. Yoldan sapmışların, fahişelerin, pezevenklerin, uyuşturucu satıcılarının, keşlerin ve hepsinin arasında geçmişsizliğiyle hayatta kalmaya çalışan bir hijra'nın -Dimne'nin- hikayesi. Ama arka planda da büyük bir değişimi anlatıyor Narkopolis. Afyondan eroine geçiş, feodal yapıların tasfiye edilip moderniteye geçişin, Bombay'ın ve Hindistan'ın değişiminin, ahlak ve moral değerleri de kapsayacak şekilde büyük bir çöküşün hikayesidir aslında. Ullis yirmi yıl sonra döndüğünde fark edecektir. Eskinin özlenecek bir yanı olmadığının farkında olmakla birlikte ismi de dahil her şeyiyle yenilenmiş Bombay, üçüncü dünya metropollerinin “gelişme” denen sefaletini yansıtmaktadır.
Narkopolis
Narkopolis
Narkopolis
Narkopolis
Jeet Thayil
Jeet Thayil
A. Ömer Türkeş
A. Ömer Türkeş
A. Ömer Türkeş
A. Ömer Türkeş
14 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.