"Ben Müslümanım" dediğiniz anda, bundan, Kur'an'ın tümüne inandığınız manası çıkar. Çünkü Kur'an bir bütündür. Bir bölümüne inanıp bir bölümüne inanmamak gibi bir tercih söz konusu değildir. Tek bir ayeti inkâr etmekle Kur'an'ın tamamını inkâr etmek arasında bir fark yoktur.
Yani, kişi, "Ben Müslümanım" dedikten sonra, "İslam'ın şu şu hükümlerine katılmıyorum" deme imtiyazına sahip değil. Bütünü ret ya da bütünü kabul. İnsan bu ikisi arasında bir tercih yapmakta serbest. Ötesi hiç yok.