“Lüzumsuz hiçbir şeyin peşinde koşmadım. Hiçbir ihtirasın peşinde beyhude yere emek sarf etmedim. Hiçbir zaman sınıfımızın birincisi veya ikincisi , hatta yirmincisi olmak istemedim . “
“Fakirlik , içimizde etrafımızda ahenk bulunmak şartıyla -ve şüphesiz muayyen bir derecesinde zannedildiği kadar korkunç ve tahammülsüz bir şey değildir . Onun da kendine göre imtiyazları vardır . Benim çocukluğumun belli başlı imtiyazı hürriyetti.”