Tabii, ilaçlar semptomları azaltabilir ve bir terapistle konuşmak çok faydalı olabilir. Ama başkalarıyla kalıcı ve sevgi dolu bağlar kurmadan en iyi ilaçlarla ve dünyanın en iyi terapistiyle bile iyileşmek ve sağlıklı hâle gelmek imkansızdır.
"Sorumluluk, iki ucu keskin bir kılıçtır: Eğer kişi hayat durumumun sorumluluğunu kabul eder ve bunu değiştirmek için bir karar verirse, buradan insanın geçmişindeki enkazdan sorumlu olduğu ve bunu çok uzun zaman önce değiştirebileceği anlamı çıkar."