Hiçbir suç yükleyemedikleri için okumak diye bir suç icat ettiler. Cehaletin övgüsünü yapıyorlar. Örgütlü cehalet bu ülkede çok güçlü. Sorsan kabul etmezler ama hepsi doğal olarak kültür sanat düşmanı. 
"Benim derdim tasam, kederimden ya da ıstırabımdan değil. Bu dünyada sevgili annemi bir daha bulamasam da umurumda değil! Ölüm döşeğindeki son anlarında beni lanetlemesi de umurumda değil! Eski, güzel yaşantım da sıcak odam da genc kızlığımdaki özgürlük de umurumda değil! Kendimi şeytana satmam da ruhumu onu mahveden birine vermem de mutlu olmak için sonsuz günaha girmem de umurumda değil! Bunlar ne kadar büyük sorunlar olsa da benim kederim bunlar değil! Beni üzen ve yüreğimi parçalayan onun rezil bir kölesi olmak, utanmadan hâlâ onu sevmek benim kendi ayıbım...
Açgözlü kalbimin bütün bu kederlere rağmen hâlâ onu sevmesi ve bundan sevinç ve mútluluk duyması. Benim kederim, ona karşı güçlü duramamam ve yaptıklarına öfkelenemememdir."