“Heyhat! Bu türlü şeriat isteği, onun bütün kainatı kuşatıcı ve ferdî-içtimaî sonsuz saadeti tekeffül edici hikmetlerine yabancı olmak bakımından hiç istememeye nispetle daha zararlıdır; ve zaten yahudi, dönme, mason tahriklerinden ibaret bu hareket, o mukaddes nizamı, gafil insanlar çerçevesinde karartmak içindir.”
İnsandan mükemmeli beklemek çok yanlıştır. “Ben ondan bunu ummazdım” diyerek depresyona girenler, insanın yapısını unutmuş demektir. Kendisini yoktan var eden Rabbine yanlış yapan insanoğlu, sana karşı yanılamaz mı?