Iyi nedir? -Insanda güç duygusunu, güç istemini, gücün
kendisini yükselten her şey.
Kötü nedir? -Zayıflıktan doğan her şey.
Mutluluk nedir? -Gücün büyüdüğü duygusu -bir engelin aşıldığı duygusu
yeterince yürekliydik, ne kendimizi ne de başkalarını esirgedik ama,
uzun süre, yürekliliğimizi nereye yönelteceğimizi bilemedik. Karamsarlaştık, durgunlaştık; bize yazgıcı" dediler. Bizim yazgımız...
Eşref Saat çocuklara hatta her seviyedeki insana vazife duygusunu, etrafına faydalı olmayı, güçlüklerden yılmamayı, aileye bağlı olmayı telkin etmek amacıyla İstanbul Radyosu'ndaki konuşmalarından oluşuyor. Eşref saat diyince Bir işin olumlu yola girmesi için en uygun zaman. Size bunu öyle bir zenginlikte anlatıyor ki kitap elinizden hiç bırakmadan bitireceksiniz ...
Kitap da iki duygu yaşatıyor betimleme çok felsefe baya baya çok kafanızın yanmasını ve aşırı düşünmek istiyorsanız bu kitap size göre zerdüşt bilgi ışında iletiyor size ve sanki bir yaşantı farklı açılardan bakıp incelemenizi ona benzetmesi ve arada şehir hayatıda yaşayanlara laf geçirmesi acayip bir duygu ya okuyun ama yavaş yavaş anlamaya çalışın ..