Siegel, eğer gerçek duygularımız ortaya
çıkmaya başladığında oturup onlarla konuşursak değişebileceğimizi
söylemektedir. Derin duyguları hissetmek, önemli yeni bilgileri işleme
yöntemimizdir. Keder de dâhil olmak üzere duygularımızın bilincinde
olmak, psikolojik büyümenin içsel çalışmasını nasıl gerçekleştirdiğimizi
göstermektedir.
Siegel'e göre, bir duyguyu hissettiğimizde bilincimizi yeni
farkındalıklarla doldururuz. (2009) Ben danışanlarıma gözyaşını, kalbimiz ve
zihnimizde meydana gelen entegrasyon sürecinin fiziksel bir işareti olarak
düşünebileceğimizi söylüyorum. Farkındalık gözyaşlarına boğulduğunuzda, sonunda kesinlikle daha iyi hissedeceksiniz. Bu tür bir ağlama, daha bütüncül ve karışık bir insan hâline gelmenize yardımcı olur ve kendinizi daha kararlı daha düzenli hissedersiniz.