“Bu kütüphanedeki raflar sonsuza kadar gider.Her kitap yaşamış olabileceğin başka bir yaşamı sunar sana. Farklı seçimler yapmış olsan şu an da nasıl bir yaşamın olacağını görürsün.. Pişmanlıklarını telafi etme şansın olsaydı, bazı konularda farklı davranır mıydın?”
Gece yarısı kütüphanesi bu cümleler ile başlar, ilerleyen sayfalarda ise baş karaktere kütüphaneci yaşamak istediği hayatlar için “Yaşamadan bilemezsin.” yanıtını verir. Geriye dönüp baktığımızda her birimizin pişmanlık duyduğu veya keşke şu yolu tercih etseydim dediği yol ayrımları var. Kitap kurgusu, insana verdiği ufak hayat notları ve akıcı diliyle herkese tavsiye edebileceğim bir kitap. Okuduğum her sayfadan zevk aldım.