Bazen insanın en çok ihtiyaç duyduğu şey, yanında olduğunda bedeninin artık savaşmak zorunda hissetmediği birinin sakin varlığıdır.
Uzun süre hayatta kalma modunda yaşadıysan, yakınlık ilk başta güvenli hissettirmeyebilir. Çünkü sinir sistemin, ortada gerçek bir tehdit olmasa bile tehlike aramaya devam eder.
İşte bu yüzden sakin, sabırlı ve güven veren bir insan bu kadar dönüştürücü olabilir.
Seni kurtardığı için değil…
Onun yanında bedenin yavaş yavaş şunu öğrendiği için:
Bağ kurmak, her zaman stres demek değildir.
Belki de sevginin en derin hâllerinden biri budur:
Birinin, senin eski yaraların hâlâ alarm verirken bile sakinliğini koruyabilmesi.
Ve bir gün beynin sonunda şunu fark eder:
"Artık güvendeyim."