Okuduğum ilk Alexandre Dumas kitabıdır Siyah Lale. 1600'lerin Hollandasında cumhuriyetten monarşiye kanlı bir geçişle başlar hikaye. Ana tema adından da anlaşılacağı gibi siyah lale ve onu yetiştirme yarışmasının yapılmasıdır. Cornelis Van Baerle siyah lalenin soğanını elde etmek için büyük uğraşlar verir ve başarır. Ancak soğanı filizlendiren kendisi olmayacaktır. Öyle bile olsa onun aşkıyla, azmiyle filizlenir lale. Hırsın ,azmin,aşkın,sevginin, öfkenin yoğun bir şekilde anlatıldığı çok güzel bir romandı benim için. İlk 30-40 sayfasında okumamı tavsiye edenlere kızsam da:) sonrasında ve hatta finalinde çok sevdim. Akıcılığıyla, hikayesiyle çok beğendiğim klasikler arasına girdi. Bu kitapla Monte Cristo Kontu (2 Cilt Takım) nu okumaya da cesaret edebilirim diye düşünüyorum.
Herkese keyifli okumalar.