Özgün adı ‘’The Picture of Dorian Gray’’ olan bu kitap , ilk kez 1891 yılında yayınlanmış olup, yayınlandığı dönemde ahlaksızlığın yüce bir şekilde anlatıldığı düşünülerek tepki almıştır.Bu nedenle yıllar boyu sansürlü bir şekilde okunmuştur.Öncelikle şunu söylemek istiyorum .Denizli’deki mini okuma grubum olan ‘’KİTAPÇILAR’’ grubuyla film&kitap ikilisi için seçtiğimiz kitaptı .O yüzden filmini de izleme fırsatım oldu.Şimdi gelelim konumuza.. Kitap 3 ana karakterden oluşmaktadır. Basil, Dorian ve Lord Henry. Oscar Wilde bu karakterler için "
Basil Hallward ben olduğumu sandığım kişidir; Lord Henry dünyanın ben sandığı kişidir; Dorian ise benim olmak istediğim kişidir, belki başka bir çağda..." diye bahsediyor.Dorian Gray büyükbabasının ölümünden sonra Londra’ya geri döner ve büyükbabasının evinde kalmaya başlar. Bu sırada genç Dorian , ünlü bir ressam olan Basil’in dikkatini çeker. Basil adeta Dorian’a baktıkça kendini efsunlanmış gibi hisseder ve Dorian’ın resmini yapmak istediğini söyler. Dorian ve Basil bu şekilde yakınlaşır. Bir gün Basil , Dorian’ın portresini resmederken Lord Henry’ de oradadır ve resim bitinceye kadar yanlarında kalır. Resim bittiğinde Basil o kadar iyi bir iş çıkarmıştır ki, Dorian kendi portresine bakınca yakışıklılığını,çekiciliğini fark eder. Lord da resmin Dorian’daki etkisini hisseder, hep bu tablodaki gibi kalmak için ruhunu şeytana satıp satmayacağını sorar.Fakat Dorian o kadar toydur ki , satacağını söyler.Ve arkadaşlıkları o gün itibariyle başlar. Dorian,ister istemez Lord Henry’nin zekasından etkilenir.Basil , Dorian’ı ne kadar Lord Henry’den uzaklaştırmaya çalışsa da Dorian içindeki ahlaksız şeytanı keşfeder.Her biri de birbirinden farklı olmasına rağmen,sanki iç içe geçmiş gibi birbirini tamamlayan,aşk,cinsellik, şeytani duygular,