Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
HK
Yüce Rabbimiz, vahye muhatap olan kişi olarak öncelikle Resûl-i Ekrem (s.a.s.) ve onun mübârek şahsında tüm insanlığa ilk tâlimatıyla büyük bir ufuk açar. Doğru yol rehberi olarak indirdiği Kur’ân-ı Kerîm’in ve imtihan için var ettiği hayatın bir hulâsasını verir. İnsanın niçin dünyaya geldiğini beyân eder. “Okumak” için yaratıldığımızı ve bu
Senden Sonra
Senden sonra değişen pek bir şey olmadı,üzerime çorba döktüm ve yalnızken bulutların horoz şeklini almadıklarını farkettim.Dünyanın en uzun en güzel kışına rastlamak gibiydin,sustum lapa lapa.Ama kar vakitsiz eridi mi öldürüyor su,zamanla zaman da soğuyor zamandan.Her aşk maktulü ile makbul,devrilmek eyvallah,ama domino taşlarının en başında olmak başka,hal oksitlenmesiydi haimiz,bazı kelimelerin sen kalan yerlerine ilişmek yorucuydu.Ünlemdik bulanıklaşıp noktaya dönene kadar.Hayattan taşınabilmek zordu.İnsan bir kadında üşüdüğünde diğer bütün kadınlarda da üşüyordu.Her aşk suçlaşıyor günün birinde her aşk saçmalaşıyor,kimi bedelini imece usulü ödüyor,kimi alman usulü,şiirleri şarkıları bol oluyor.Başka bir dünyanın canlısıydım dünyaya turneye gelmiştim,ayıp olmasın diye yaşıyordum. Sen yalnızlığımı neden üstüne alındın?
Reklam
Çizebilseydim, Bahar olacaktı yüzün? Yazabilsem, En uzun şiirlerin? Olmadı, beceremedim? Adını duvarlara yazacak çağım da Çoktan geçidi benim.
Yaşamak
Yaşamın içine hayal kırıklıklarınla,korkularınla ucundan kıyısından ilişmek,ona karışmak,arada ayrışmak,kaosun içinde çizginle varolmak,bazen emekleyip bazen koşmak yüce bir duygu Olric.
safahat alıntısıdır paylastıgım onayladıgım anlamına gelmez
Kafes Arkasında ey padişah-ı âlem, düşman mısın zekâya? erbâb-ı iktidarı gördün mü saldırırsın, asrında kaldı millet üstadsız, kitabsız, havf eylerim yakında Kur’an‘ı kaldırırsın. besmele gûş eyleyen şeytan gibi, korkuyorsun ”höt” dese bir ecnebî padişahım öyle alçaksın ki sen, izzet-i nefsin Arap İzzet gibi! hamiyyet gamz eden bir pâk alın her
Sünnet i seniyye
“Sünnet-i Seniyenin içinde en mühim olanları İslâmiyet alâmetleri olan şeaire taalluk eden sünnetlerdir. Şeair, âdeta hukuk-ı umumiye (umumun hakkı) nev'inden cem'iyete (topluma) aid bir ubudiyettir. Birisinin yapmasıyla o cem'iyet umumen istifade ettiği gibi, onun terkiyle de umum cemaat mes'ul olur. Bu nevi şeaire riya
Reklam
BENCİL'İN KİMLİĞİ ÜZERİNE
Bencillik sanıldığının aksine kişinin dilediği gibi yaşaması değil, başkalarından kendi istediği gibi yaşamalarını talep etmektir. Bencil insanlar, bıkmadan usanmadan kendi yaşam alanı içinde mutlak bir tip monotonluğu yaratmayı hedefler. Onlar aslında sürekli kendi doğruları, kabulleriyle kendileri için makul olan çıkarımlarla inşa ettikleri bir zindanda yaşarlar ve sizi de bir şekilde orada yaşamaya mecbur bırakmak isterler. Üstelik buna direnç gösterenleri yargılar, ötekileştirir ve onlara karşı olumsuz tutum geliştirirler. Daha da önemlisi bencil insanlar, var olabilmek ve benliklerini tamamlamak için diğer insanların bencilliklerini tüketmeyi maharet sayarlar. Bu yüzden bencilliğin en önemli aracı sürekli başka insanların hayatlarına ilişmek, her fırsatta onlara müdahale etmektir; doğrusu senin bildiğin gibi değil, benim istediğim gibi olmalı diyebilmek için.
64 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.