Tanı koymaya alışık değilsin ve bunu yapmak da istemiyorsun .seni rahatsız eden seni duygulandıran ,seni korkutan,ama bazen de coşturan şey başkalaşmanın aniliği değil ,aksine,bunun bir değişim olmadığı ,hiçbir şeyin değişmediği ,-bunu ancak bugün bilsen de -öteden beri böyle olduğun duygusu,o belirsiz ve ezici duygu; çatlak aynadaki bu yüz senin yeni yüzün değil,maskeler düştü sadece ,odanın sıcaklığı onları eritti ,uyuşukluk onları yerinden söktü .doğru yolun ,güzel kanaatlerin maskeleri .bugün artık pençesine düşmüş olduğun şey hakkında yirmi beş yıldır hiç mi bir şey anlamadın ? kendi tarihinde hiç mi çatlaklık,zayıf nokta görmedin ?ölü zamanlar , boş geçitler . geçici ve yürek parlayıcı o arzu ,artık bir şey duymama ,bir şey görememe ,sessiz ve hareketsiz kalma aruzusu.saçma sapan yalnızlık düşleri .körler ülkesinde başıboş dolaşan ,bellek kaybına uğramış biri :geniş ve boş sokaklar ,soğuk ışıklar ,bakışın şöyle bir değip geçeceği dilsiz yüzler .
Bir şeyler kırılıyordu,bir şeyler kırıldı .kendini nasıl demeli? dayanıklı hissetmiyorsun artık: sana bugüne kadar güç veren -öyle sanıyordun,öyle sanıyorsun- yüreğini ısıtan şey ,varoluş duygun ,neredeyse önemli olduğun duygusu , dünyaya bağlanma ,dünyada kalma duygusu eksikliğini hissettirmeye başlıyor
yine böyle bir günde , biraz daha önce , biraz daha sonra ,bir şeylerin yolunda gitmediğini,açık konuşacak olursak ,yaşamayı bilmediğini , hiç bilmeyeceğini şaşırmadan keşfediyorsun
On yedi yıl olmuş ,bir ömür geçmiş aradan ,bunca zaman sonra onu görmek ,onu aynı bıraktığım gibi bulmak beklediğim bir şey değildi .masaların yeri bile değişmemişti .pencereden görünen manzara aynı .zaman burada geçmemiş gibiydi.hayatta her şeyin akıp gitmiyor ,bazı şeylerin öylece duruyor olmasında teselli buldum
Ablam her türlü acayiplikten her zaman hoşlanır ,ama sonra ,geçerli nedenlerden ötürü ve de her şeye rağmen kavrayışı yüksek olduğundan bu acayipliği gerçekten komik görünecek kadar abartmaz .ya da bir yolculuk ,dedi .yolculuğa çık .bir an önce yolculuğa çıkmazsan mahvolacaksın,çökeceksin .senin o kendine ait bir kıyıda köşede nasıl delirdiğini ve sonrada mahvolduğunu görüyorum.yolculuk!eskiden en sevdiğim şey,en büyük tutkumdu .ama şimdi her türlü yolculuk için çok güçsüzüm ,dedim kendi kendime .bir yolculuğa çıkmayı düşünemem bile .gidecek olsam nereye giderim ki ? herhalde deniz benim kurtuluşumdur