İnatci kereban

10/10
·779 syf.·
Beğendi
·
2018 3. kitabı
Lisede Shakespeare, Steinbeck, Edgar Allen Poe, Thoreau, (aklımda kalanlar) kitaplarını İngilizce okuduğumdan mı bilmiyorum, klasiklere hep uzak durmuştum. Ta ki 1K ailesine katılana kadar. Dostoyevski etkinliğine kadar. Bir yerden başlamalı diyerekten adım attım. Elimde babamın olduğundan emin olduğum 1960 basımı Budala kitabı vardı. Beni şaşırtan ise Budala kitabının babamdan değil de, dedemden yadigâr olduğunu öğrenmem oldu. Daha da bir özel, daha da bir anlamlı oldu Dostoyevski ile tanışmam. Keşke Tolstoy ile de böyle tanışsaydım diye hayıflandım. Dedemden hatıra bir de Anna Karenina vardı. Ama ben “İnsan Neyle Yaşar”ı okumayı tercih etmiştim. Uzun lafın kısası yeni bir kitap almaktansa bu sarı yapraklı kitabı okumaya karar verdim. Elbette Türkçesi günümüz çevirilerinden oldukça farklı. Bir de kişilerin çok olması ilk başta hikâyeye adapte olmamı zorladı. Başlarda kitabın konusunu ne olduğunu çözdüğümü sanmıştım. Okudukça böyle olmadığını anlıyorsunuz. Hatta heyecana kapılıp daha neler olacak diye meraklanıyorsunuz. Quidam’ın dediği gibi “Dostoyevski'de kaç bölüm okumuş olursak olalım ve ne kadar geçirmiş görmüş olursak olalım, bir dahaki sayfada ne olacağına dair ürettiğimiz her teori yalan oluyor. En azından benimkiler yalan oluyor.” Budala’yı okurken aynen bende de böyle oldu. Kitabı elimden düşürmez oldum. Budala’yı okurken hep Tucco Herra’nın önerisi aklıma geldi: Yazarı ve yaşadığı dönemi bilmek. Zaten kitabı okurken o histe oluştu bende. Zaman zaman okumaya ara verip merakımı giderdim. Dostoyevski babasının ölümünden sonra ilk sara krizini yaşamış. Sara hastalığından muzdarip olan Prens Mışkin, belki de kendisinin bir yansımasıydı. İlk evliliğini acıdığı bir kadınla yapmış Dostoyevski. Prens Mışkin de Rogojin’e Onu “bir âşık gibi değil, acıma duygusuyla
Edebiyat
BudalaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201231,6bin okunma
hikmetbenol isimli okura yanıt verildi
İnatci kereban
Cesaretlendirici sözleriniz için teşekkür ederim. Doğrusu pek cesaret edemiyorum inceleme yazmaya
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
{Ç News}'de Bugün;
Merhabalar Efendim....!!! Kahvenizi hazır edin...! Kokusunu içinize çekin...! {Ç News} dolu bir içerikle yayında...! Hazırsanız başlayım...?!! Bugün Orhan Veli Kanık 'ın 104. Doğum Günü..!. Peki biz ustayı anmak için ne yapacağız...? Sizlerden istediğimiz Orhan Veli'nin şiirlerinden, denemelerinden,sözlerinden, makalelerinden bir kaç satır yoruma bırakmanız ve bir kaç kelam etmeniz.. Size güveniyoruz...! “Birdenbire; Her şey birdenbire oldu. Kız birdenbire, oğlan birdenbire; Yollar, kırlar, kediler, insanlar… Aşk birdenbire oldu, Sevinç birdenbire…” Google'ın da doğum gününe özel doodle hazırladığını hatırlatalım...! Edebiyat dünyasından seçme haberler ile sizlerleyiz. Kahveler bittiyse yeniden demleyin...! Can Yayınları'nın blog'un da rastladığım ilginç bir liste. Amerikalı astrofizikçi Neil deGrasse Tyson; Zeki İnsanların Okuması için bir liste hazırlamış, efendim hepimiz zeki insanlarız.. Hemen listeye bir göz atalım.. canyayinlari.com/Blog/kisa-kisa/... Kayıprıhtım'ı duydunuz mu? Ben çok severim. Hergün bir şeyler karıştırır, okurum.. Bugün sizler için Neil German hakkında az bilenenleri ortaya döken güzel bir yazı paylaşıyorum..! Hayranlarına duyurulur..! kayiprihtim.com/liste/neil-gaim... Ve size harika bir haberimiz var...! Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları yapacağını yine yapıyor.. Modern Klasikler ve Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi‘nden sonra  Türk Edebiyat Klasikleri Serisi ile geliyor.. Harika bir haber değil mi....? Devamı için buyrunuz;  kayiprihtim.com/haberler/edebiy...
Şiir
İnatci kereban isimli okura yanıt verildi
İnatci kereban
Ben şanslı bir öğrenci olduğumu yıllar geçtikçe anladım. Çok kıymetli, birbirinden değerli öğretmenlerim oldu. Özellikle ilk okul öğretmenimin çok ayrı yeri vardır hayatımda. Hepsini şükranla anıyorum.
{Ç News}'de Bugün;
Merhabalar Efendim....!!! Kahvenizi hazır edin...! Kokusunu içinize çekin...! {Ç News} dolu bir içerikle yayında...! Hazırsanız başlayım...?!! Bugün Orhan Veli Kanık 'ın 104. Doğum Günü..!. Peki biz ustayı anmak için ne yapacağız...? Sizlerden istediğimiz Orhan Veli'nin şiirlerinden, denemelerinden,sözlerinden, makalelerinden bir kaç satır yoruma bırakmanız ve bir kaç kelam etmeniz.. Size güveniyoruz...! “Birdenbire; Her şey birdenbire oldu. Kız birdenbire, oğlan birdenbire; Yollar, kırlar, kediler, insanlar… Aşk birdenbire oldu, Sevinç birdenbire…” Google'ın da doğum gününe özel doodle hazırladığını hatırlatalım...! Edebiyat dünyasından seçme haberler ile sizlerleyiz. Kahveler bittiyse yeniden demleyin...! Can Yayınları'nın blog'un da rastladığım ilginç bir liste. Amerikalı astrofizikçi Neil deGrasse Tyson; Zeki İnsanların Okuması için bir liste hazırlamış, efendim hepimiz zeki insanlarız.. Hemen listeye bir göz atalım.. canyayinlari.com/Blog/kisa-kisa/... Kayıprıhtım'ı duydunuz mu? Ben çok severim. Hergün bir şeyler karıştırır, okurum.. Bugün sizler için Neil German hakkında az bilenenleri ortaya döken güzel bir yazı paylaşıyorum..! Hayranlarına duyurulur..! kayiprihtim.com/liste/neil-gaim... Ve size harika bir haberimiz var...! Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları yapacağını yine yapıyor.. Modern Klasikler ve Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi‘nden sonra  Türk Edebiyat Klasikleri Serisi ile geliyor.. Harika bir haber değil mi....? Devamı için buyrunuz;  kayiprihtim.com/haberler/edebiy...
Şiir
İnatci kereban
Ortaokulda tufak tefek bir Türkçe öğretmenimiz vardı, Yurdanur Hanım. O yıllardan onunla ilgili aklımda kalan tek şey Orhan Veli sevgisiydi. Bütün sınıfa da Orhan Veli sevgisini aşılamıştı. Rahmetle anıyorum kendisini. Hiçbir Şeyden Çekmedi Dünyada Nasırdan çektiği kadar; Hatta çirkin yaratıldığından bile O kadar müteessir değildi; Kundurası vurmadığı zamanlarda Anmazdı ama Allahın adını, Günahkarda sayılmazdı. Yazık oldu Süleyman Efendiye Mesele falan değildi öyle, To be or not to be kendisi için; Bir akşam uyudu; Uyanmayıverdi. Aldılar,götürdüler. Yıkandı, namazı kılındı, gömüldü. Duyarsa öldüğünü alacaklılar Haklarını helal ederler elbet. Alacağına gelince… Alacağı yoktu zaten rahmetlinin. ITüfeğini depoya koydular, Esvabını başkasına verdiler. Artık ne torbasında ekmek kırıntısı, Ne matarasında dudaklarının izi; Öyle bir rüzgar ki, Kendi gitti, İsmi bile kalmadı yadigar. Yalnız şu beyit kaldı, Kahve ocağında, el yazısıyla: ‘’Ölüm Allahın emri, ‘’Ayrılık olmasaydı.’’ Orhan Veli KANIK