Oğulcan

Hepimiz tanık olmuşuzdur ki yıl başı kutlamalarına karşı çıkan azımsanamayacak büyük bir çoğunluk var. Onlara baktığımızda türklerde ve müslümanlarda böyle bir geleneğin olmadığını, kutlanılmasının yanlış olduğunu savunduklarını görüyoruz. Tarihe baktığımızda ise türklerde ve müslümanlarda kutlamaya değer şeylerin olduğu ile karşılaşıyoruz oysaki ve aslında konunun bununla bir ilgisi de olmamalı. Yıl başı farklı bir dine ait olduğu düşüncesi ile dışlanması çok yanlış ve aşırı yobazca bir tavır. Ve bunun islam adına da yapılıyor olması tam bir karalama kampanyası. İslam hoşgörülü olmamayı mı emrediyor da biz bilmiyoruz? Ucuz kişiliklerinizi din ya da başka bir ideoloji ile saklayamazsınız. Tüm bunları geçip bir sadelik ile hayata baktığımızda bir insanının girdiği yeni yılı kutlaması, en normal şeylerden biri değil midir? Siz en iyisi önce farkında bile olmadığınız aşağılık komplekslerinizin önce bir farkına varın. Lafta özgürlükçü laik bir ülkeyiz ama gel gör ki insanların eğlenip mutlu olduğu şeyleri bile onların boğazına düzebilecek kadar yobazlıktan öteye gidememişiz. Beni en üzen şey ise bu insanlar asla bunu zaten okumuyor olacak.
Oğulcan
Evet bu ülkede yaşayan farklı insanların geleneği fakat kaç tanesi pagan bilmiyorum ve insanlara tabiki de bundan dolayı bir şiddet uygulanacak değil. İnsanlarımızın çoğuda batıya hayranlık olduğu ve düşük iradelerinden dolayı bunu umursamıyor. Değişen kültür için devlet büyükleri ve aile bireylerine suç atmak yerine bazı şeyleri kişisel olarak hesap etmek daha doğru. Çünkü her insanın kendi değer yargıları var. Kültürün korunmasını da kendi adıma önemli buluyorum. Kültürü olmayan bir millet düşünemiyorum. İnsanların yılbaşı ağacı süslemesini özel olarak evlerinde yapmalarına bir şey diyemem fakat bunu halka açık yerlerde yapmalarını komik ve garip buluyorum. Dediğim gibi yılbaşı ile ağaç süslemek vs. gibi şeyleri ayrı olarak ele almak gerekiyor. Yılbaşı genelken buna eklenen etkinlikler öznellik taşıyor. Zaten biraz araştırma ile görebilirsiniz. Toplumun gittiği yöne çekilmek her zaman doğru değildir. Toplumum kutlamak istiyorsa kutlayabilir ama aynı zamanda kültürden uzaklaşmış olduğu gerçeğinide görmesi gerekir.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hepimiz tanık olmuşuzdur ki yıl başı kutlamalarına karşı çıkan azımsanamayacak büyük bir çoğunluk var. Onlara baktığımızda türklerde ve müslümanlarda böyle bir geleneğin olmadığını, kutlanılmasının yanlış olduğunu savunduklarını görüyoruz. Tarihe baktığımızda ise türklerde ve müslümanlarda kutlamaya değer şeylerin olduğu ile karşılaşıyoruz oysaki ve aslında konunun bununla bir ilgisi de olmamalı. Yıl başı farklı bir dine ait olduğu düşüncesi ile dışlanması çok yanlış ve aşırı yobazca bir tavır. Ve bunun islam adına da yapılıyor olması tam bir karalama kampanyası. İslam hoşgörülü olmamayı mı emrediyor da biz bilmiyoruz? Ucuz kişiliklerinizi din ya da başka bir ideoloji ile saklayamazsınız. Tüm bunları geçip bir sadelik ile hayata baktığımızda bir insanının girdiği yeni yılı kutlaması, en normal şeylerden biri değil midir? Siz en iyisi önce farkında bile olmadığınız aşağılık komplekslerinizin önce bir farkına varın. Lafta özgürlükçü laik bir ülkeyiz ama gel gör ki insanların eğlenip mutlu olduğu şeyleri bile onların boğazına düzebilecek kadar yobazlıktan öteye gidememişiz. Beni en üzen şey ise bu insanlar asla bunu zaten okumuyor olacak.
Oğulcan
Yılbaşı kutlamasının büyük bir bölümünü kültür empozesi olarak görüyorum. Müslüman olmamı bir kenara bıraksam bile çam ağacı süslemek vs. tam bir kültür dayatması. Bizde var olan herhangi bir etkinliğin veya kutlamanın (23 Nisan harici) onlar tarafından kutlandığını görmedim. Yılbaşının kutlanmasıyla onlar tarafından birleştirilmiş bir çok şey var ve kutlamalar yapılırken bunlarda beraberinde geliyor. Eğlenmek farklı onların kültürünü yaşatmak farklı ben bu şekilde düşünüyorum.
Şu ana kadar okuduğunuz en ilginç kitap hangisiydi?
Oğulcan
Gölgeye Övgü adından öteye gitmiyor.

Deniz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·192 syf.·
2024 96. kitabı
Shuzo Oshimi
7.1/10 · 105 okunma
Oğulcan isimli okura yanıt verildi
Oğulcan
Deniz anladım teşekkürler yanıtınız için