Yas, sadece sevdiklerimizi kaybetmekle olmaz. Bir yaşama biçimini kaybetmek de yastır. Bir şehri, bir alışkanlığı, rutinlerini kaybetmek de yastır. Hatta bazen insan; inandığı şeyleri, dünyaya bakışını ve güven duygusunu kaybetmenin yasını tutar. - Kemal Sayar
Edebiyat
Son dəfə
səni qucağlaya bilsəm yada quc(unda)ağlaya bilsəm yadaki balkonda iki çay içə bilsəm vəya birlikde film izləsək bəlkə oturub ada ilə oynasaq yoxsa marketləri gəzib cürbəcür hekayələr danışsaq kaș Yenidən gecə işıqlarında səninlə görüşsək bunlar olmasa belə bir ehtimal səninlə sadəcə yanbayan dənizin qırağında oturub ləpələrin səsi ilə dalğalanan saçlarınla oynasam... i totally miss you, gözəl insan. come back home, ASAP!🏡
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Gençlik, kahramanlarını yitirmenin yasıyla başlar. Kendi kendinin kahramanı olma mücadelesiyle sürer. 20’li ve 30’lu yaşlar bu yüzden zordur; hayatla arana benlik idealin girer, kendini görmeye çalışırken önünü göremezsin bazen. Olgunluk ise kahramanlık idealinin ötesine geçebildiğinde mümkün." Şule Öncü
İnsan ve Hayat
İki insan konuşurken sadece bilgi alışverişi yapmaz; aynı zamanda ortak bir zihinsel dünya da inşa ederler.
Ne kadar da insanız böyle
Gerçekten insan, pek hırslı ve tez canlı yaratılmıştır. Meâric / 19. İnsan, hakkında hayırlı olacak şeyler için dua ettiği gibi şer olacak şeyler için de dua eder. Çünkü insan, çok acelecidir İsrâ / 11 İnsana bir nimet verdiğimiz zaman kibir ve çalım içinde Allah'ı anmaktan yan çizer, hiç umursamaz olur. Başına bir kötülük geldiğine ise derin bir ümitsizliğe düşer. İsrâ / 83. Yemin olsun ki biz, bu Kur'an'da insanlar için gerekli her konuyu çeşitli üslup ve örneklerle açıkladık. Ne var ki insan, gerçekler karşısında kavga ve tartışmaya pek düşkündür Kehf / 54. İnsan bir sıkıntıya uğradığı zaman yanı üzerine yatarken, otururken, ayakta iken devamlı bize yalvarır durur. Sıkıntısını giderdiğimiz zaman ise, kendisine dokunan o sıkıntı sebebiyle sanki bize hiç yalvarmamış gibi eski inkâr hâline döner gider. İşte ömür ve akıl sermayelerini boşa harcayıp haddi aşanlara yaptıkları şeyler böyle süslenip püslenmektedir Yunus/12 Biz insana tarafımızdan bir nimet tattırır, sonra da bunu elinden çekip alıversek, bu takdirde o tamâmen ümitsizliğe kapılır, olabildiğine nankör kesilir. Hûd / 9. İnsanlara bir sıkıntı dokunduğu zaman bütün gönülleriyle Rablerine yönelerek O'na yalvarırlar. Ardından Allah kendi tarafından onlara bir rahmet tattırınca, bu defa içlerinden bir grup hemen Rablerine ortak koşmaya başlarlar Rûm / 33. Bu tür nankör insanlara bir rahmet tattırdığımızda bununla sevinir, şımarırlar. Fakat kendi elleriyle yaptıkları günahlar yüzünden başlarına bir felâket geldiğinde ise derhal ümitsizliğe düşerler Rûm / 36. İnsan bir sıkıntıya düştüğünde bize yalvarıp yakarır. Ona tarafımızdan bir nimet verdiğimizde ise: "Bunu bilgim ve becerim sayesinde elde ettim" deyiverir. Halbuki o bir imtihandır; fakat insanların çoğu bunu bilmez Zümer/49 İnsan nefsi hesabına iyi ve güzel
Zaman bir öncelik meselesidir, herkes değer verdiğine müsaittir. 🪐
İnsan ve Duygular