Hayat; amma da hayat ha. Ne bulabilir insan orada? Fikir meseleleri mi var? Duygu meseleleri mi var? Bu hayatın bir ekseni yok: Derin, hayati hiçbir yanı yok.
Son iki ay içinde kendimi, yepyeni bir insan olarak hissettim kardeşim. İçimde yeni bir insan doğdu! Şimdiye dek içimde hapismiş. Eğer başıma bu felaket gelmeseydi, belki de hiçbir zaman ortaya çıkmayacaktı, Korkunç bir şey!