"feci olan yanı, güzelliğin yalnız korkunç değil, aynı zamanda esrarlı oluşu... bu, şeytanın tanrıyla boy ölçüşmesi; dövüş alanı olarak insan kalbini seçmiş."
"iyi ama toprakla ölümsüz birliği nasıl kurayım?...ne toprağı öpüyor, ne de göğsünü yarıyorum; rençper ya da çoban mı olayım? yürüyorum; ama çirkefe, rezilliğe mi yoksa aydınlığa, sevince mi gittiğimi bilmiyorum. bütün felaket bunda. zaten bu dünyada muamma olmayan ne var ki!"
"sızlanmanın doyurucu yanı içteki acıyı deşip taşırmaktan ibarettir. böyle bir keder avunma da istemez, çaresizlik onun besinidir. sızlanmalar, kanayan yarayı büsbütün azdırmak ihtiyacından başka bir şey değildir."