"kişi, kendi dibine hiç ulaşamayandır-boyuna suya dalan, ama nefesi yetmeyerek, dibe ulaşamadan hep yeniden yüzeye çıkmak zorunda kalan... kişi, kendine bir türlü ulaşamayandır-kendine doğru hamle eden, çabalayan, uzanan, ama bir türlü dokunamayan."
"kişi, kendini hep yitiren, hep de yeniden bulmağa, yeniden kurmağa çalışan varlıktır. kişi yoktur; ya da varlığı, yokluğudur... kişi oluşan varlıktır: yani 'henüz' yoktur-ama vardır(varlıktır); öyleyse varoluşu, her adımdaki yokluğunu varlığa çevirme uğraşısıdır."