Stefan Zweig'in okumuş olduğum ve 1 saate bitirdiğim ilk kitabıdır ve bundan sonraki kitaplarını okumak için de sabırsızlanıyorum. İncelemeden sonra gidip diğer bir kitabını okuyacağım.
Kitaptan kısaca söz etmek gerekirse, R. adlı ünlü bir yazara kitabın adından da anlaşılacağı üzere mektup gelir. Mektupta yazarı 13 yaşından beri tutkuyla seven bir kadının aşkını haykırışını, acılarını, çaresizliğini ve nice duygusunu görmekteyiz. Yazarın erkek olmasına rağmen bir kadın gibi bu duyguları akıcı bir dille yansıtabilmesi ve de bizi o kadın gibi hissettirip hüzünlendirmesi gerçekten de büyük bir yetenektir. Diğer kitapları hakkında bilgim yok ancak bunun bir de erkek sürümü olmasını yani R. adındaki yazarın da düşüncelerini içeren bir öykü yazılmasını isterdim. :) Sizlere de bir an önce bu kitabı okumanızı öneririm. :)
Hasan Ali Toptaş'ın okuduğum ilk eseri ve son olmayacak onu anladım. O kadar güzel ve seçkin bir üslubu var ki beni büyüledi resmen. Kitaba gelecek olursak bir gürgen ağacının dilinden insanlığı anlatıyor. Göremediklerini, duyamadıklarını hissizliğini yani kısaca insan oluşunu. Aslında her şeyin insanda bittiğini...
Gürgen ağacının yaşadığı olaylar o kadar akıcıydı ki kitap bir solukta bitti resmen. Sizlerinde keyifle bir çırpıda okuyabileceği bir eser olduğunu düşünüyor ve okumanızı tavsiye ediyorum :)