Kitapla ilgili fikrimi söyleyebileceğim ayrıntılı bir incelemem yok aslında. Bunun nedeni kitaptan ne anlayıp anlamadığımı bilememem. Tek bildiğim kitabın son bölümünden( Ve Çocuğun Uyanışı Böyle Başladı) anladığım, hissettiğim,duygusunu yaşadığım kesitlerin daha fazla olmasıydı. Okunması için acele edilmeyip sindire sindire okunulması gereken bir eser...
Yedi Güzel AdamCahit Zarifoğlu · Beyan Yayıncılık · 202321,7bin okunma
Bu kitabı okuyana kadar Mina Urgan'ın ismini sadece duymuştum. Oysa şimdi bir dinozorla kendini özleştirmiş bu efsane kadını tanıyorum. Kimleri tanıdığını, kimlerle arkadaş olduğunu ( ki kimler yok ki Mustafa Kemal Atatürk, Abidin Dino, Necip Fazıl, Ahmet Haşim, Halide Edip Adıvar ve niceleri), nasıl mücadeleler verdiğini, ne acılar, ne mutluluklar yaşadığını anılarını anlattığı bu kitabı sayesinde biliyorum.
Kitapta tüm bu anılarıyla birlikte yaşadığı dönemde yaşanan siyasi olayları, var olan sosyal düzeni de kendi yaşantısıyla birlikte bizlere sunmuş.
Yüzümü güldüren anıları olduğu kadar hüzne bürüyen anıları da vardı elbette Mina Urgan'ın. Onunla gerçekten tanışmak isterdim. Ve ben hayatını onun kaleminden okurken neden daha önce onu tanımadığım için büyük bir üzüntüye kapıldım. Peki siz onu tanıyor musunuz? Geç kalmadan bu yaşlı dinozoru tanımalısınız bence. Pişman olmayacaksınız.