Hayatının baharındaki gençlerin, kendilerini büyüleyici eğlencelere kaptırmaları gereken bir dönemde, kendimi hapsettiğim bu çalışmalar benim için ölümcül olabilecek bir tutkuya dönüşmüştü.
Eskiden kan dökmede bir adalet arayışı vardı ve insanlar öldürmeleri gerekenleri vicdan rahatlığıyla yok ederdi. Günümüzde ise, kan dökmeyi iğrenç kabul etsek de , bu iğrençliği eskiden olduğundan daha çok yapıyoruz . Bu ikisinin hangisi daha kötüdür?..