Ahmet Ümit’in kitaplarını olurken Nevzat’ın tabiriyle “Her an bir piçliğe kurban gidebiliriz” diyorum sık sık. Ve yine okurken Ümit’in tarihi zekasına hayran kalmamak elde değil. Polisiyede Agatha Cristie bile eline su dökemez üstelik. Orhan Pamuk’tan sonra en sevdiğim yazar olabilir bu adam. Bu kadar tutarlı kurgu nasıl yazılabilir film izler gibi anlamıyorum. Son sayfalarda hep içim buruldu bitiriyorum diye. Bir de Ahmet Ümit’in her kitabının başkahramanı olan Nevzat’ı kafasında Behzat Ç. olarak betimlemeyen var mı?
Byzantion’dan Doğu Roma’ya, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne nefiss bir tarih anlatımı. Sırf İstanbul tarihi için bile okunur.