"Bizden istediklerini alabilmek için kaba kuvvete ve işkenceye başvurmayıp, sinsice hareket etmelerini gerektiriyor. Bu da bizi tamamen yalnızlaştırmaktan ve dünyayla temasımızı kesmekten geçiyor. Bizlere hiçbir şey yapılmadı; tamamen bir hiçliğin ortasına yerleştirdiler ve herkes bilir ki, insanı hiçliğe atmaktan daha yıpratıcı bir baskı yöntemi yoktur."
Çünkü bir kişi kendini ne kadar kısıtlarsa, sonsuzluğa o kadar yaklaşır, bu adam gibi karakterler, apaçık gerçeklikten uzaklaşır ve tıpkı akkarıncalar gibi ellerindeki malzemeyi kullanarak kendi dünyalarının küçük ölçekli bir kopyasını yaratırlar.