itswhimsicall

itswhimsicall
@irewwmmm
all I do is try, try, try
Ezenler için "insani varlık" sadece kendileridir; öteki insanlar "şeyler"dir. Ezenler için sadece bir tek hak vardır: Kendilerinin barış içinde yaşama hakkı. Buna karşılık ezilenlerin hakkı ise -ki bu hakları bile her zaman saygı görmez, olsa olsa ka­bullenilir- hayatta kalmaktır. Ve bu zoraki kabul de sadece ezi­lenlerin varlığı, kendi var oluşları için zorunlu olduğundan ger­çekleşir.
Reklam
Onların ideali insan ol­maktır; fakat onlar için insan olmak, ezen olmaktır.
Kendimiz için kim olduk? Ve kendimiz olmak için daha kaç kişi olmamız gerekiyor?
Ada değildir insan, bütün hiç değildir bir başına; anakaranın bir parçasıdır, bir damladır okyanusta; bir toprak tanesini alıp götürse deniz, küçülür Avrupa, sanki yiten bir burunmuş, dostlarının ya da senin bir yurtluğunmuş gibi, ölünce bir insan eksilirim ben, çünkü insanoğlunun bir parçasıyım; işte bundandır ki sorup durma çanların kimin için çaldığını; senin için çalıyor.

itswhimsicall

, bir kitap okudu
Puan vermedi·198 syf.·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Ekim 2024 00:00
·
2024 2. kitabı
J. D. Salinger
6.3/10 · 71,3bin okunma
Reklam