Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
_İslam = Arapçılıktır. Asimilasyonla inananı araplaştırır. Her müslüman halk, araplaşmaya mahkumdur. Kuran’ın kendisi, Araplar için Arapça olduğunu söyler.(Şura 7) İnsanın tüm yaşantısı, giyimi, yemesi, içmesi, gezmesi, eğlenmesi, sevmesi, düşünmesi ve inanması “çöl bedevîlerinin kabile kanunu” ölçütlerine göre ayarlanmaktadır. İslamlaşarak milli
İslâm Öncesi Sapık İnançlar / 3
. • “Dehriyye” (Dehriyyûn) denilen bir grup da âlemin kadîm (varlığının başlangıcı olmayan, ezelî) olduğunu iddia edip Yaratıcı’yı inkâr ederdi. Açıklama: (Dehriyye, Maddiyyûn/Materyalistler ve Tabîiyyûn/Tabiatçılar-Natüralizm olarak iki ana kola ayrılmakla beraber; yine Dehrîler savundukları görüşlere göre Zanâdıka/Zındıklar, Hissiyyûn/Duyumcular ve Mülhidler-Muattıla/Ateistler olarak da anılırlar. Öz olarak Dehrîlerin genel ana fikri, zaman ve evrenin sonsuz olduğunu ileri sürerek âhireti inkâr eden ateist ya da materyalist düşüncelerdir. Darwinizm ve Evrim düşüncesi dâhil, ateist temelli tüm benzeri akımlar Dehriyyûn inancının günümüzdeki uzantılarıdır. Bütün bunlardan bağımsız olarak önemli başka bir detay da şudur ki, belli bir tanrı anlayışına sâhip olanlar da bazen Dehrî sınıfında sayılmışlardır. Mesela Aristo İmâm-ı Gazâlî’ye göre Filozofların “İlâhiyyûn” sınıfına dâhil olmasına rağmen İmâm-ı Mâturîdî âlemi kadîm (ezelî) kabul ettiği için Aristo’yu Dehrî sınıfında saymıştır. Yine sonraki asırlarda İslâm içinden de Dehrî fikirler savunan bazı sapıklar çıkmıştır. Fakat konumuz “İslâm Öncesi Sapık İnançlar” olduğu için onlar burada zikredilemeyecektir.)
Sayfa 155Kitabı okudu