Kübra Güneş Şahin

7/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2024 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Kasım 2024 21:06
Ahmet Ümit'in okuduğum 20. Kitabı. Kendisini ne kadar sevdiğimi anlatmama lüzum yok sanırım. Neredeyse külliyatını devirmiş biri olarak tarafsız bi yorum yapacağım. Ahmet ümit denince benim zihnimde parıldayan ışığın içinde başarılı psikolojik analizler, bataklık gibi içine girdiğinde seni dibe çeken ve asla içinden çıkmana izin vermediği, merakını hep diri tutan, seni edebi anlamda doyururken dur zihninde doysun diyerek gerek tarih gerek mitoloji gerek arkeolojik anlamda sana bir çok şey katan yazmak için yazmayan bir yazar canlanıyor. Evet polisiye yazarı ama kitaplarının çoğuna sadece polisiye kitabı diyemezsiniz bu anlamda. Bir çok kolu olan tatlı bi akarsu kaynaktan döküldüğü yere giderken onun gideğenlerinden biride siz olup akıyorsunuz büyük denize. Bir çok serisini okuyan bazı okuyucular bi yerden sonra stratejik olarak çözebiliyor kurguyu ve katili buluyor , amaaan hep aynı diye yazarın hakkını yiyor bence. Katili kitabı yarılamadan bulsanız bile yazar o merakınızın meşalesini söndürmüyor. Ya katil ya olay ya kişilerin tutumu ve psikolojik tepkileri sizi meraklıdırıyor acaba ne olacak diye buda kurgusal bi başarı demek. Yazarın kitapları istanbulun her semtine açılan bi kapı benim için. Eğer İstanbulu seviyorsanız eminim daha çok seveceksiniz bütün kitaplarını. Bütün romanlarında ki baş kahraman Nevzat baskomserin kendi hayatıyla ilgili olan bu kitapta güzeldi ama ben kendisinin çok daha güzel kitaplarını okudum . Çok daha iyi kitapları var İstanbul Hatırası, patasana, Kayıp Tanrılar ülkesi ,kavim gibi. Bu hikayesi de fena değildi okunmaya değer bence Ahmet Ümit'e bi şans vermelisiniz
1000k
Yırtıcı Kuşlar ZamanıAhmet Ümit · Yapı Kredi Yayınları · 202413,3bin okunma
Cem Yüksel isimli okura yanıt verildi
Kübra Güneş Şahin
Okumadığım tek kitabı o kaldı 🙂
Reklam
Puan vermedi·516 syf.··
2021 72. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 19 Ekim 2021 18:35
Herkesin bu kadar beğenip yere göğe sığdıramadığı bi kitap ve yazar hakkında gümbür gümbür bi eleştiriyle geliyorum ; Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki Orhan Pamuk görüş ve fikirleri itibariyle (kendisi Türklerin bu topraklarda ermenilere soykırım yaptığını iddida eden ve aydın bir kişi olduğundan düşüncelerini sorgusuz sualsiz söyleme ve düşünme hakkına sahip olduğu ileri sürülen ve bu söylemlerinden dolayı eleştirilmeyen bi yazar- ) kendisine karşı bu yüzden mesafeli kaldım. Nobel edebiyat ödülü aldığı kitabı merak ettiğimden "Beyaz Kale"'yi okudum. Hicbir şekilde beğenmedim ve benim için aldığı nobel ödülü de avrupanın ikiyüzlülüğünün bi nişânesiydi , soykırımı kabul eden o mülakatları vermeseydi ödülü alabilir miydi demeden geçmedim.. E bu kadar da haksızlık etme hayran olunası , ellerden düşmeyen bi kitabı var "Masumiyet Müzesi. İnanın tüm ön yargılarımı bi kenara koyup okudum. Tam bir fiyasko. Evet tamda bu kadar kusura bakmayın. Hiç bir karaktere ısınamadım sevmedim. Kemal'in alkışlanası bi aşkı yoktu benim gözümde. Kemal sibelle nişanlıykende ikiyüzlüydü, füsun evliykende. Sadece ilk başlarda cinsellik üzerine nükseden bi ilişkinin takıntısıydı. Beni çok sinir eden hatta yarıda bırakma isteği oluşturan bi durum varki kitapda sürekli üzerine basıla basıla konu edilen genç kızların önemsememesi gereken -bekaret , bekâretin sadece modern çağdaş kadınlar tarafından normallestirildiği gerisinin yobazlik olduğu gibi verilen ince mesaj ve hatta hatta sinir olarak söylüyorum ki , Hz. İbrâhim' in oğlu ismaili Allaha kurban etme isteğini Sevdiğine sorgusuz sualsiz en değerli şeyini sunmasını tıpkı kadınlarında sevdiği erkeklere hiç düşünmeden bekaretini vermesiyle kıyasladığı o ince mesajı görmediyseniz sadece okumak için okumuşsunuz bence. Aşk için tensel
1000k
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Bett isimli okura yanıt verildi
Kübra Güneş Şahin
Şu sayfada o kadar kaliteli eleştiriler vardı ki ama şu yorumlarınız kendinizi dillendirdiginiz gibi ergen, yeni gelin, ortaokul , çocukluk.. Bu ibareleri kullanmadan da yazdıklarınızla bunu hissettirdiniz zaten. Bu kadar kalitesiz bi eleştiri daha yok bu sayfada, başka da bisey demiyorum size. 😀🙊🙊🐵🐵
Puan vermedi·516 syf.··
2021 72. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 19 Ekim 2021 18:35
Herkesin bu kadar beğenip yere göğe sığdıramadığı bi kitap ve yazar hakkında gümbür gümbür bi eleştiriyle geliyorum ; Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki Orhan Pamuk görüş ve fikirleri itibariyle (kendisi Türklerin bu topraklarda ermenilere soykırım yaptığını iddida eden ve aydın bir kişi olduğundan düşüncelerini sorgusuz sualsiz söyleme ve düşünme hakkına sahip olduğu ileri sürülen ve bu söylemlerinden dolayı eleştirilmeyen bi yazar- ) kendisine karşı bu yüzden mesafeli kaldım. Nobel edebiyat ödülü aldığı kitabı merak ettiğimden "Beyaz Kale"'yi okudum. Hicbir şekilde beğenmedim ve benim için aldığı nobel ödülü de avrupanın ikiyüzlülüğünün bi nişânesiydi , soykırımı kabul eden o mülakatları vermeseydi ödülü alabilir miydi demeden geçmedim.. E bu kadar da haksızlık etme hayran olunası , ellerden düşmeyen bi kitabı var "Masumiyet Müzesi. İnanın tüm ön yargılarımı bi kenara koyup okudum. Tam bir fiyasko. Evet tamda bu kadar kusura bakmayın. Hiç bir karaktere ısınamadım sevmedim. Kemal'in alkışlanası bi aşkı yoktu benim gözümde. Kemal sibelle nişanlıykende ikiyüzlüydü, füsun evliykende. Sadece ilk başlarda cinsellik üzerine nükseden bi ilişkinin takıntısıydı. Beni çok sinir eden hatta yarıda bırakma isteği oluşturan bi durum varki kitapda sürekli üzerine basıla basıla konu edilen genç kızların önemsememesi gereken -bekaret , bekâretin sadece modern çağdaş kadınlar tarafından normallestirildiği gerisinin yobazlik olduğu gibi verilen ince mesaj ve hatta hatta sinir olarak söylüyorum ki , Hz. İbrâhim' in oğlu ismaili Allaha kurban etme isteğini Sevdiğine sorgusuz sualsiz en değerli şeyini sunmasını tıpkı kadınlarında sevdiği erkeklere hiç düşünmeden bekaretini vermesiyle kıyasladığı o ince mesajı görmediyseniz sadece okumak için okumuşsunuz bence. Aşk için tensel
1000k
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Bett isimli okura yanıt verildi
Kübra Güneş Şahin
Siz *okuyucu* sıfatıyla vede bu üslupla (sizin dediğiniz gibi rezil diyemicem de kelimeleri alaşağı ederek) böylesi bu platformda yorum yapıyorsunuz ama. Üstelik bu fıtratla. ve bende sizin zerre hissetmediğiniz şekilde sizin adınıza utanarak.. üzgünüm. Siz daha eleştiri yapmakla politikayı birbirine karıştırırken ben burda harf ziyan ediyorum gibi geliyor bunu yazarken. Lütfen, yaşadığım toplumun daha çağdaş olması adına rica ediyorum bunu, okuyun ve konuşmak adına konuşmayın. Keyifli okumaa---🙈 pardon keyifli günler 🌿
Puan vermedi·516 syf.··
2021 72. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 19 Ekim 2021 18:35
Herkesin bu kadar beğenip yere göğe sığdıramadığı bi kitap ve yazar hakkında gümbür gümbür bi eleştiriyle geliyorum ; Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki Orhan Pamuk görüş ve fikirleri itibariyle (kendisi Türklerin bu topraklarda ermenilere soykırım yaptığını iddida eden ve aydın bir kişi olduğundan düşüncelerini sorgusuz sualsiz söyleme ve düşünme hakkına sahip olduğu ileri sürülen ve bu söylemlerinden dolayı eleştirilmeyen bi yazar- ) kendisine karşı bu yüzden mesafeli kaldım. Nobel edebiyat ödülü aldığı kitabı merak ettiğimden "Beyaz Kale"'yi okudum. Hicbir şekilde beğenmedim ve benim için aldığı nobel ödülü de avrupanın ikiyüzlülüğünün bi nişânesiydi , soykırımı kabul eden o mülakatları vermeseydi ödülü alabilir miydi demeden geçmedim.. E bu kadar da haksızlık etme hayran olunası , ellerden düşmeyen bi kitabı var "Masumiyet Müzesi. İnanın tüm ön yargılarımı bi kenara koyup okudum. Tam bir fiyasko. Evet tamda bu kadar kusura bakmayın. Hiç bir karaktere ısınamadım sevmedim. Kemal'in alkışlanası bi aşkı yoktu benim gözümde. Kemal sibelle nişanlıykende ikiyüzlüydü, füsun evliykende. Sadece ilk başlarda cinsellik üzerine nükseden bi ilişkinin takıntısıydı. Beni çok sinir eden hatta yarıda bırakma isteği oluşturan bi durum varki kitapda sürekli üzerine basıla basıla konu edilen genç kızların önemsememesi gereken -bekaret , bekâretin sadece modern çağdaş kadınlar tarafından normallestirildiği gerisinin yobazlik olduğu gibi verilen ince mesaj ve hatta hatta sinir olarak söylüyorum ki , Hz. İbrâhim' in oğlu ismaili Allaha kurban etme isteğini Sevdiğine sorgusuz sualsiz en değerli şeyini sunmasını tıpkı kadınlarında sevdiği erkeklere hiç düşünmeden bekaretini vermesiyle kıyasladığı o ince mesajı görmediyseniz sadece okumak için okumuşsunuz bence. Aşk için tensel
1000k
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Aleyna isimli okura yanıt verildi
Kübra Güneş Şahin
Lütfen incelememi tekrar okuyun, düşüncelerine karşı olduğum biri olduğunu ve neden karşı olduğumu belirtip , düşüncelerine karşı olduğum birinin kitabını TARAFSIZ SEKILDE OKUDUGUM belirtilmiş, zira kitabı neden beğenmediğim kaç paragraf detaylariyla açıklanmış olduğu gibi üstte duruyor tekrar okumanızı tavsiye ederim , teşekkürler.
Türkiye'nin En Çok Okunan Kitabı!
10/10
·176 syf.··
2022 68. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2022 18:19
Bu kitap yorumunu Instagram'daki "alintilarlayasiyorum" profilimde de okuyabilirsiniz: instagram.com/p/CjVq5rjN0uV Nasıl yani? Kahve fotoğrafı olmadan bir Kürk Mantolu Madonna kitabı yorumu mu? Olacak iş değil... İncelemeye başlamadan önce yine şunu söylemem gerek. Bu incelemenin altına bir noktaya kadar yazılan her yoruma karşılık olarak harika kitaplar önerdim, o yüzden kitap önerisi alabilmek için yorum kısmına bakmayı unutmayın. Bence bazı kitaplar bu hayatta ikinci kez okunmak için yazılmıştır. O kitapları 18, 28 ve 38 yaşındaki okumalarımız arasında fark olacağını bilerek yazar bazı yazarlar. Her yaşın o kitaptan anladığı farklıdır hem. Herkes kendi yaşının aidiyetine özel yorumlar o kitabı. İşte Kürk Mantolu Madonna da böyle bir kitaptır bence... Bu tür kitaplar popülerliklerini kesinlikle hak ediyorlar. 1000kitap'ta bu kitap yıllardır 1. sırada. Neden sizce? Nasıl ki sinema tarihinde Casablanca filmi, sanat tarihinde Aşıklar tablosu ve müzik tarihinde de Bohemian Rhapsody şarkısı bu kadar ünlüyse, bu kitap da Türk edebiyatı tarihinde o kadar ünlüdür işte. Etki boyutuyla yazarından çok daha ünlü olabilmiş bir kitaptır Kürk Mantolu Madonna. 1000kitap'ta eskiden okuduğum kitapları tekrar okuyarak incelemelerini şimdiki yaşımın düşündükleriyle yazacağım. Buna "Nostalji Serisi" adını koyuyorum. Nostalji kelimesinin kökeni nedir, bilenler var mı? Bu kelime nostos (dönüş) ve algos (acı) kelimelerinden meydana geliyor. Geçmişe dönüş acıdır, işte o yüzden Raif Efendi de nostaljik bir adamdır aslında. Ben Sabahattin Ali'nin kitaplarında ve özellikle de Kürk Mantolu Madonna'da bize sunulan geçmişin gösterişsiz sıradanlığını çok sevdim. Farkında mısınız bilmiyorum ama, şu anda her yanımız yapaylıklarla dolu. Sıradanlık ve sadeliğin peşinde olmak
Edebiyat
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · İş Bankası Kültür Yayınları · 2023376,5bin okunma
Kübra Güneş Şahin
Bu ne müthiş bir inceleme!