Müteali | el-Müteali İsminin Anlamı Müteali isminin lügat anlamı: Uluv ve alâ köklerinden türemiş olan el-Müteali ismi; yükseklik, yücelik sahibi, şan ve şeref sahibi, kuvvet ve kudret sahibi anlamlarına gelmektedir. EL-MÜTEÂLÎ: Mahlûkâtın sıfatlarından uzak olan, bu sıfatların biriyle muttasıf olmaktan yüce ve âlî olan. Her türlü benzetme ve tasavvurdan uzak ve üstün olan; her türlü eksilikten ve kusurdan da münezzeh, pak ve temiz olan. “O, gaybı da görülen âlemi de bilendir, çok büyük­tür, çok yücedir.”(Ra’d, 13:9). Evet, Allah her türlü eksiklik ve noksanlıktan, her türlü hata ve kusurdan yücedir. Melekler de Onu böyle tenzih ve teşbih etmişlerdi: Müteali isminin ıstılah anlamı: Müteali; var olan veya var olması mümkün her şeyin üstünde ve ötesinde olandır. Müteali; yükseklik ve hükümdarlık’ta kendisine eşit veya kendisinden üstün bir varlık bulunmayan. Müteali; mutlak anlamda yüce olan ve övgüye layık olandır. Müteali; bütün olumlu özellikleri kendisinde toplayandır. Müteali; eksiklik ve zafiyet ifade eden bütün menfi özelliklerden münezzeh olandır. Müteali; kemal sahibi, ulu ve yüce varlık olandır Müteali | el-Müteali Dualar ve Zikirler EL-MÜTEÂLÎ ismin zikri (551) adettir. Zikrin saati Zu­hal; zikir günü Cumartesi’dir. Sabah erken ve akşamdan sonra ve ikindi sonrası okunabilir. Gece okumalarında ise akşamdan sonra ve gece yarısı. Müteali | el-Müteali Fazileti ve Sırları
Din İslam
İnsanın bu dünyada bırakacağı en kalıcı miras, ne banka hesabındaki rakamlar ne de sahip olduğu maddi güçtür. Paranın gücü bir yere kadar yeter ve insan ölünce bu dünyada kalır; fakat bir gönle dokunarak, bir işi samimiyetle ve dürüstçe yaparak kazanılan gönül duaları nesiller boyu arkandan gelmeye devam eder. Maddi varlık tükenir, makamlar değişir ama bir insanın arkasından "Allah razı olsun, ne güzel bir insandı, işini hakkıyla yapardı" denmesi, kazanılabilecek en büyük servettir. İtibar ve vefa, parayla satın alınamayacak kadar kıymetlidir.
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İlla edep
Edep olmayan yerde hürmet, karakter olmayan yerde itibar uzun süre barınmaz.
Hayata Dair
Siz hiç birisini merak ettiğiniz için terslenip aşağılandınız mı? Çok rezilce bir durum. UNUTMAMAK GEREK. Unutunca tekerrür ediyor. Hala içim daralır aklıma geldikçe. İnsan insanı sevmeli geri kalanı yük oluyor. Cahille muhabbeti kesmezsen ya sinirini zıplatır ya da adabını oynatır. Buna da tecrübe deyip geçmek gerek en iyisi. Gerçi böyle bir olay bir daha başa gelmeyeceği için basit, gereksiz, ciddiye alınmayacak bir tecrübe. Ömrünce sevilmemiş birini sevmek ve ondan tutarlı bir davranış beklemek çok saçma zaten. Siz güzel sevebilirsin ama karşıdaki bu sevgiyi hak etmiyorsa mutlaka kronik bir arıza çıkacaktır. Bu tür klinik vakalardan uzk durmak en doğrusu. Canınıza yazık, vaktinize yazık. Bu tür mahlukat kalbe sıkıntı verip omuza yük bindirmekten başka marifet gösteremez ve kendisini vazgeçilmez sanıp havalara girmekten asla imtina etmezler. Aslında birisini severken ona bir anlam yükleriz ve yüklediğimiz anlamla birlikte muhatabımızı severiz. Anlam anlamsızlığa ve saçmalığa döndüğü anda vazgeçilmez sanılan en ulvî sevgiler bile yok olmaya mahkumdur ve bu son derece kolaydır kanımca. Aynı Barış Manço sözleri gibi; Sapa kulpa kapağa itibar etme dostum İçi boş tencerenin bu sofrada yeri yok Hamiş: Konu ile ilgili çok sayfa yazılabilir ama yine kerameti kendinde görür bu ruh hastaları. Bak neler yazdırmışım diye sevinir hatta. Haşiye : Yazmak insanı hakikaten çok rahatlatıyor. ☺️
Fahrettin paşa ve askerlerine dua Hayat her zaman hikâyeleri tamamlamaz bazen yollar ayrılır bazen sevdalar yarım sevdalar uykusuz kalır Nisyan Es selam Aleyküm ve Rahmetullah Allahın selam ve bereketi üzerinize olsun kıymetli 1000k ailesinin üyesi Nisyan hanım insanları yüreklerinizle selamlayın yapılan işi severek kalben yapmamızı öğütlüyor evet bazen şarkımız yarım kaldı ama biz yenilmek bilmeyen tebliği terketmeyen sahabe ve peygamber dostları gibi cihat ve kıyamımza yeniden başladık tıpkı Hicazda yenilen Fahreddin paşa ve askerinin binlerce şehit versede yeniden dirildiği gibi peygamberimizin buyurduğu gibi karışık rüyalara itibar edilmez Fahreddin paşada hicaz teslim edilince Maltaya sürgün edilenlerdendi biz hicazı kaybetmedik ey Allahım diyip Cenabı Hakka dua eden Medine Fatihi şehitler için şu duayı ediyordu Ey en güzelini tebliğ eden askerlerimiz sana emanet onların sonsuzluk uykusunu kâbusa çevirme Charlie Mackesy şunu der en büyük zaman kaybı insanın Kendini başkalarıyla karşılaştırmasıdır evet bizde ey Allahım tek sığınağımız sensin diyerek kalbimizi sana teslim ediyor bizi kıskanç kullarından değil hikâyesini en güzel şekilde sona erdiren Fahrettin paşa ve onun bir askeri olmayı temenni ediyoruz Hicazda Yemende ölen şehitlerimiz şimdi senin kevserinde su içiyorlar bizim amel çalışmalarımızı o su ile mükâfatlandır
Din

Nisyan

@Delininnefesi
·
Hayat her zaman hikayeleri tamamlamaz. Bazen yollar ayrılır, bazen şarkılar yarım, sevdalar uykusuz kalır. Ama bir kere yüreğinden tuttuysan birinin, artık mesafelerin hükmü biter. O el bir kez uzandı mı kalbe, zaman dursada, dünya yıkılsa da o sıcaklık orada, sol göğsün altında hep kalır."
Kendini sev yeter
Kimse kimseyi beğenmek zorunda değil. Cinsiyet fark etmiyor. Harika vasıflarınız, ahlakınız, donanımlarınız vs olabilir. Ya da çok güzel, pek derin, en ulvi sen seviyorsun belki ama bu yüzden kimse sana âşık olmak zorunda değil. Muhteşem bir insansın belki ama bu yüzden "o insan" da seni seçmek/seninle evlenmek zorunda değil. Ondan daha iyisin, daha güzelsin, daha zekisin ama bu yüzden onun yerine seçilmek zorunda değilsin. Çok hak ediyorsun... Ama bu yüzden istediğin ilgi, şöhret ve itibar sana verilmek zorunda değil. Evet Salieri kadar bilgili, özverili, hırslı ve hak etmek adına görece her şeye sahipsin ama bu yüzden Mozart'ı aşmak zorunda değilsin... En çok sen çalışıyorsun ama bu yüzden o görev/o pozisyon sana verilmek zorunda değil. Sağlıklı besleniyorsun, düzenli spor yapıyorsun ama hayat seni 90 yaşına kadar yaşatmak zorunda değil. Evet kabullenmek zor belki. Hazmı da kolay değil evet. Ama hayat bize borçlu değil. Hayat optik okuyucu gibi tamamen objektif ve adil bir puanlama mekanizması yok. Çünkü bazı şeyler nasiptir. Bazı şeyler sınavdır. Bazen insanın payına düşen budur. Bazen hikayemiz bu kadardır. Elinden gelen her şeyi yaptıktan sonra yaşamın bu sessiz, çetin, ironik, sırlar ve efsunla dolunu payına razı olmakta bilgeliklerin en büyüğü var. Hayatın kimseye borcu yok... Çünkü hayat bazen de böyledir. Evet, aynen öyle
Duygu ve Düşünce