Kendi üzerine sürekli derinlemesine düşünmek,insanın kendisini daha iyi anlamasını,benliğini daha iyi hissetmesini sağlar,böylece insan kendi kendisiyle empati kurar.Bu temelde başkalarıyla empatimiz de gelişir,onlara daha fazla anlayış gösterir,onların ne hissetiğini daha iyi hissedebiliriz.