İstediğini yapan tek kişi, onu yapmak için kendi kollarına başkasının kollarını eklemek zorunda olmayandır ; bundan da şu çıkar ki en büyük mutluluk baş olmak değil, özgür olmaktır
Eşitliğe gelince, bu kelimeden, güç ve zenginlik derecelerinin aynı olması değil, bu gücün hiçbir zorbalığa kaçmaması, varlık bakımından da hiçbir yurttaşın ne başkasını satın alacak kadar zengin, ne de kendini satmak zorunda kalacak kadar yoksul olmaması gerektiği anlaşılmalıdır.
Kendi içimizde bulabileceğimiz mutluluğu, başkalarının bizi beğenmesinde aramak neye yarar? İnsanlara görevlerini öğretmek işini başkalarına bırakalım ve kendi görevimizi iyi bilip yapmaya çalışalım