Puan vermedi·144 syf.··
2026 37. kitabı
·
34 saatte okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 00:32
Kişisel gelişim kitabı okumayı sevmemekle beraber bence bu kitap kişisel gelişim kategorisine girmiyor . Yazar kendi psikiyatrisiyle olan seanslarını kayıt altına alıp okuyucuyla paylaşmış . Yani çıtır çerez bir kitap size çok birşey katmaz ama iyi gelen satırlarda var . Ama şu kadim hakikati tekrardan dile getirmek istedim (içimden geldi) Kalpler ancak Allah'ı zikretmekle huzur bulur . Rad/28 Kitapla kalın (İYİ KİTAPLARLA)
Ölmek İstiyorum ama Tteokbokki de Yemek İstiyorumBaek Sehee · Nova Kitap · 20248,6bin okunma
Belki Derdimize Çare Bir Çiçek
Puan vermedi·144 syf.··
Beğendi
·
2026 35. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 18:05
İncelememe Kitabın En Sevdiğim Alıntısıyla Başlamak İstiyorum Genç dostlarımız Allah'a (c.c.) dayansınlar, çalışmaya ve gayrete sarılsınlar. Yenildik, pes ettik, demesinler. Yedi kez düşseler de sekizinci kez ayağa kalksınlar. Hayattan geriye anlatılmaya değer bir hikâye bırakmaları gerektiğini unutmasınlar. İnsan, bu hayatı boşa yaşamış olamaz. Bizden önce milyarlarca ruh yaşadı ve gitti, bizden sonra da milyarlarca ruh gelip geçecek. İnsan hayatı, sonsuz âlemde bir ışık çakımı gibi... Öyleyse buraya güzel bir sada, hoş bir iz bırakmak gerek. Yaptıklarımızla, söylediklerimizle, dokunduğumuz kalplerle... Bunun için sâ'ye, çalışmaya sarılmak lazım... Bu satırları okuduğumda içimdeki o geçici telaşın dindiğini hissettim. Bazen hepimiz "her şey üstümüze geliyor" diye düşünüyoruz ama bu kitap bize aslında hayatın ne kadar kıymetli bir "iz" bırakma fırsatı olduğunu hatırlatıyor. Düştüğümüzde "yenildim" demek yerine, yedi kere düşüp sekizinci kez ayağa kalkmanın o asil direnişini kuşanmak... Bu, ruhu gerçekten hafifleten, insanı kendi eksenine döndüren bir bakış açısı. Hayat, evet, sadece bir ışık çakımı kadar kısa ama bu kısa sürede dokunduğumuz kalpler, ettiğimiz güzel sözler ve çabamızla dünyaya bıraktığımız o hoş sada, baki kalacak olan asıl mirasımız. Eğer siz de hayatın karmaşasında soluklanacak, "tekrar ayağa kalkmak için" bir neden arayacak bir dost sesi arıyorsanız, bu kitap tam da omuzunuza dokunup "devam et" diyecek türden. Başucunuzda dursun, her sayfada kendi hikayenize dair bir parça bulacaksınız. Şimdi Geçelim Kitaba Modern zamanın gürültüsünde yorulmuş, kendi içine dönmek isteyen herkes için bir sığınak bu kitap.Bu kitap, modern dünyanın karmaşasında kaybolan, sürekli bir yerlere yetişmeye çalışan ruhumuza verilmiş bir mola gibi. Sadettin Ökten, Kemal
Belki Derdimize Çare Bir ÇiçekM. Kemal Sayar · TK Kitap · 2025982 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İyi hissetmek isteyenlere… /800. İnceleme (3 kitap hediyeli!)
9/10
·192 syf.··
2026 41. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2026 13:05
Herkese kendini anlatmak zorunda değilsin. Her ilişkiyi sürdürmek zorunda değilsin. Her yükü taşımak zorunda hiç değilsin. Şşş… Rahatla… Dünyanın bütün ağırlığını sırtlamana gerek yok! “Ben yapmazsam kimse yapmayacak,” “Ben olmazsam yürümeyecek,” diye her şeyin peşinde koşturmayı bırak! Yorgunsun biliyorum. Ruhun hayattan tiksinmiş durumda. Bir gün ölüp gittiğinde “yürümez,” dediğin her iş sensiz yürüyecek! Kırmaktan korkup, nazik yaklaştığın herkes seni yanlışlarınla anacak… Kendini tüketme bu kadar. Kimse seni anlamayacak. Aksine nasıl olsa taşıyabiliyor diye bütün yükleri senin sırtına yüklemeye başlayacaklar. “Sürekli yorgun hissediyorsan, sürekli içinde bir kasvet varsa, sürekli neşeli olamıyorsan belki de bunu kendi kişiliğine yüklemeden önce çevrene bakman gerekiyor. Çünkü bazen üzgün, yetersiz ya da yorgun değilsindir; sadece yanlış insanların etrafındasındır.” Biliyor musun, hoyratlık değil de incelik yakıyor canımı, diyor Şükrü Erbaş ve devam ediyor, “İncelik... sensin bütün zamanların açık yarası.” Cahit Zarifoğlu, “Bir incelik gösterin, incinmesin yüreğim.” Oysa dünyada en çok ince insanlar kırılıyor. “Ah kimselerin vakti yok durup ince şeyleri anlamaya,” diyerek son sözü söylüyor Gülten Akın ve Dünya hassas kalpler için gerçek bir cehennem! derken ne kadar haklı Alman yazar Johann Wolfgang Von Goethe“Ne olacağını bilmiyorum ama ne olursa olsun, bir şekilde yola devam edebileceğimi biliyorum.” Kişisel gelişim zırvalıklarına inanmıyorum! Samimiyetsiz, uydurma, çokça kalıp ifadeler kullanan, kâğıt israfı diyebileceğim çalışmalar birçoğu… Lakin Beyhan hoca başka! İçimizden biri gibi sanki… Kitabı okurken, seninle aynı yollardan geçtiğini, aynı hatalara düştüğünü görüyor ve okuduğun kitap hayatını değiştirmese bile yaralarına iyi geldiğini hissediyorsun. “Bana iyi
Kendini Tüketmeden YaşaBeyhan Budak · Kronik Kitap · 202674 okunma
9/10
·424 syf.··
2026 123. kitabı
#NergisKokuluYorum Wyatt ‘-Gün ışığı gibisin, biliyor musun? Kulağa klişe geliyor ama doğru. Sen yanımdayken her şey bir anda daha iyi oluyor.’ ‘-İstediğin zaman senin güneşin olurum, Wyatt.’ Tek gecelik maceraların efendisi Wyatt Rivers, kasabanın gözdesi, benimse çocukluk arkadaşım ve yıllardır gizlice âşık olduğum adamdır. Hayalimdeki işe başlamadan önce memleketime dönünce, yerli bir kovboyla kısa bir macera yaşamak isterim ve bu konuda Wyatt’tan yardım alırım. Ancak sahte flörtleşme kısa sürede sahte sevgililiğe, ardından gerçek duygulara dönüşür. Yaklaşan ayrılık ve Wyatt’ın gerçekten değişip değişemeyeceği ise bizi zor bir seçimle karşı karşıya bırakır. Çünkü kovboylar gibi kalpler de kolay kolay dize gelmez. Kovboy romantizmini öylesine güzel işlemiş ki yazar, Sally ve Wyatt’ı okumaya doyamadım resmen Arkadaştan aşka ilerleyen favori hikâyelerim arasında yerini aldı kesinlikle İkisinin de birbirlerine olan aşkı, bağlılığı ve düşünceli halleri o kadar güzeldi ki Wyatt’ın kardeşleri ile olan ilişkilerini okumak çok keyifliydi, özellikle Sawyer’ın desteği çok güzeldi Kızı Ella ve Wyatt’ın diyalogları ise çok çok hoştu Sally’nin Wyatt’tan sahte sevgilisi olmasını istemesi ama oynadıkları oyunun hiç de sahte olmadığını keşfetmeleri çok uzun sürmüyor Wyatt’ın Sally’e olan sevgisi öylesine güzeldi ki resmen okumaya doyamadım. Aşkı için öylesine özenli ve her şeyi doğru yapmaya çalışıyor ki çok etkileyiciydi Sally’nin hayatını burada geçirmek isteyişi ama kariyeri ile kalbi arasında kaldığı kısımlar çok güzel işlenmişti. Ama babasının kariyeri konusundaki sabit fikirleri ve yaptıkları beni çok yordu ve kendisinden pek hoşlanmadım kitabın sonuna doğru kendisine geldi neyse ki İkisinin de hisleri bu kadar güçlüyken yıllarca uzak durmaya çalışmaları çok kalbimi kırsa
WyattJessica Peterson · Artemis Yayınları · 20267 okunma
Dervişin Teselli Koleksiyonu 5
Puan vermedi·144 syf.··
2026 11. kitabı
Hepimiz zaman zaman bir boşluğa bir sıkıntıya düşebiliriz. Ya bu düşüşün etkisine kapılıp kötü hissetmeye devam ederiz yada bu durumdan çıkmak için farklı yollar ararız. İşte tam bu noktada "Duayı Yeniden Keşfetmek" kitabından fayda sağlayabiliriz. Mecit Ömür Öztürk'ün "Dervişin Teselli Koleksiyonu" serisinde böyle olumlamalara rastlamıştık ve serinin bu son kitabı ile dua etmenin erdemini, yöntemlerini ve hayıtımıza kazandıracağı iyilikleri yeniden keşfedebilmek adına bir rehber niteliğinde okumak iyi geldi. Kitap, Yazarın felsefi altyapı ile dini konulara bakış açısı sayesinde alışılageşen dini kitaplar arasında farklı bir yerde durmayı başarıyor. İnsanın içindeki gücü yeniden keşfedebilmesi Yaratıcı ile kurduğu bağ sayesinde çok daha gerçekçi ve güçlü oluyor. "İyi bilin ki kalpler ancak Allah'ı anmakla huzura kavuşur" "Hiçbir uzak, duanın erişemeyeceği kadar uzak değil." Reklam değil tavsiyemdir. #sametkoca #mecitömüröztürk #duayıyenidenkeşfetmek #dervişintesellikoleksiyonu #kitaptavsiyesi
Duayı Yeniden KeşfetmekMecit Ömür Öztürk · Hayy Kitap · 202698 okunma
9/10
·209 syf.··
2026 33. kitabı
·
11 saatte okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 02:52
Kitap gayet akıcı bir dil ile yazılmış. Okurken sizi bunaltan ve ya sıkan bir anlatım söz konusu değil. Kitabın içerisindeki ana karakter ne kadar kadın olarak yansıtılsada, kitabı okurken içerisinde her insanın kendi ilişki geçmişinden kadın ve ya erkek karakterlerin bakış açısından birer sahne bulabilmesi mümkün görünüyor. Bu da okurken sizi kitabın içerisine hapsedebiliyor. ... ... ... Spoiler içerir! ... ... ... Kitap içerisinde düşünce ve konuşmalar adı altında üç farklı karakter görüyoruz. Kitabın ana kahramanı diyebileceğimiz isimsiz kadın, aşk adı altında saplantı denebilecek boyutta bağlandığı eski erkek arkadaş ve isimsiz kadının kendi benliğini bulduktan sonra arkadaş ortamında zamana yayarak tanıdığı yeni erkek arkadaş. Kitabın temelinde kadın karakterin ayrılık korkusu ile erkek arkadaşına saplantı düzeyinde aşk olarak adlandırdığı oluşumları görüyoruz. Bir süre sonra erkek arkadaşı ile görüşmesinden sonra iç dünyasına çocukluğuna iniyoruz. En son kısımda da baba ve annesinin resmiyle 21 günlük(toplam 42) yüzleşme sonucu ile ilişkisinde ki iki temel problemi kabullenişini görüyoruz. Baba yarası - terk edilme korkusu Anne yarası - memnun etme zorunluluğu Devamında erkek arkadaşının resmiyle de 21 günlük yüzleşmenin sonucunda kabullenme ve kendine güven durumu oluyor. 63 gün geçmişken erkek arkadaşının görüşme isteğini olumlu karşılıyor. Ve kendinden emin, kafasında ve kalbinde her şeyi bitirmiş olarak buluşmaya gidiyor. Erkek karakterimiz aynı bildiğimiz tavır ile kızı karşılayınca kadın karakterimiz net tavrını ortaya koyup olay mahallinden gönlü rahat ayrılıyor. Burada bir süre erkeğin gözünden kitabı okuyoruz. En büyük yanılgısı ne yaparsa yapsın kadının hep geri geleceğini düşünmesi oluyor. Daha sonra pişmanlık yerini alıyor. İkinci bir
İnceleme
Seni Aşk SandımBülent Demircioğlu · Destek Yayınları · 202520 okunma