İyimser bir gökyüzü altında, dünyanın bizimle ağlaması­dır keder... Şükrü Erbaş Çırpınıp İçinde Döndüğüm Dünya
Çilek dolunayı
Çilek dolunayı Bu yılki Çilek Dolunayı 29 Haziran'ı 30 Haziran'a bağlayan gece gerçekleşecek. Türkiye saatiyle net zirve noktasına 30 Haziran Salı sabahi saat 03:57 civarında ulaşacak. Yani en parlak ve net halini görmek istersen, 29 Haziran Pazartesi gecesi gökyüzünü takip edebilirsin. Astrolojik olarak da bu dolunay Oğlak burcunda gerçekleşiyor. Yay burcundaki o hareketli, sabırsız ve iyimser havadan sonra, Oğlak burcunun getirdiği o net, sorumluluk sahibi ve "emeklerimin karşılığını alma zamanı" enerjisi gökyüzüne hakim olacak. Kökeni Nereden Geliyor? Bu isim, Kuzey Amerika'da yaşamış olan yerli kabilelerden (özellikle Algonquin yerlilerinden) günümüze ulaşmıştır. Haziran ayı, o coğrafyada yabani çileklerin olgunlaşma ve hasat edilme zamanıdır. Yerliler de zamanı ve mevsimleri takip edebilmek için bu dönemde gerçekleşen dolunaya "Çilek Dolunayı" adını vermişlerdir. Avrupa'da ise bu dönem gül hasadına denk geldiği için Gül Dolunayı (Rose Moon) ya da balların toplandığı zaman olduğu için Bal Dolunayı (Honey Moon) olarak da bilinir. Ay Gerçekten Pembe veya Kırmızı mı Görünür? Genellikle hayır, Ay normal beyaz/gri tonlarında görünür. Ancak iki istisna vardır: Ufka Yakınken: Ay gökyüzünde yükselirken ufka yakın olduğu anlarda, ışığı daha kalın bir atmosfer tabakasından geçer. Bu durum mavi ışığı dağıtırken kırmızı/turuncu ışığın geçmesine izin verir. İşte tam o dakikalarda Ay, hafif pembemsi, sıcak bir kehribar veya altın sarısı rengini alabilir. Yaz Gündönümü Etkisi: Haziran dolunayı, Güneş'in gökyüzünde en yüksekte olduğu yaz gündönümüne (21 Haziran) çok yakın gerçekleşir. Güneş yüksekte olunca, dolunay gökyüzünde normalden daha alçak bir yay çizer. Bu da onun atmosfer nedeniyle gece boyunca daha kızıl veya sarımsı görünme ihtimalini artırır. Astroloji ve Enerjisel
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Hani diyor ya Nâzım Hikmet: 'Ey benim iyimser hâllerim... Çabuk aldanışlarım, Hep inanışlarım, Alttan alışlarım, Hatayı hep kendimde buluşlarım, Değmeyecekleri kafaya takışlarım, Yoktan yere akıp giden gözyaşlarım, Herkesi insan yerine koyuşlarım... Hepinize elveda... Ben artık kimsenin hiçbir şeyi olmayacağım... Öyle işte..?
tarafını seç...
Demek ki yalnızlık çeken iyimser bir idealistsin. Ve sende karanlık bir kötümser. Empati s.199
Alıntı
Ey, benim iyimser hâllerim, Çabuk aldanışlarım, Hep inanışlarım, Alttan alışlarım, Hatayı hep kendimde buluşlarım, Değmeyecekleri kafama takışlarım, Yoktan yere, akıp giden gözyaşlarım, Herkesi, insan yerine koyuşlarım, Hepinize elveda… Artık ben kimsenin, Hiç kimsesi olmayacağım… Nazım Hikmet Ran
"Görüşmek üzere" Hem bir ayrılığı ima ediyor, hem de tekrar buluşma arzusunu. Ne tümüyle iyimser ne de tümüyle kötümser... İkisini de içince barındıran bir ifade... Ne "Kendine iyi bak" gibi umutsuz ne "Hoşça kal" gibi yalan... Görüşmek üzere... ...