Martin Eden Jack London'dan okuduğum 4. Kitap olmakla birlikte yazarın okuduğum en farklı kitabıydı. Daha önce "Beyaz Diş, Vahşetin Çağrısı, Bir Kuzey Macerası" gibi eserlerini okuduğum Jack London bu kitabında kendi yaşamında izler de barındırıyor. Kitap bize Martin Eden isimli karakterimizin aşık olmasıyla birlikte yaşadığı duygular düşünceler hayatının başka yönlere evrilmesi gibi konuları sunuyor. Ruht'a olan aşkıyla kendini geliştirip onun için daha bilgili biri olmak isteyen Martin Eden benim okumaktan çok keyif aldığım bir o kadar da sinirlenip, hüzünlendiğim kısaca söylemek gerekirse bütün duyguları okura sonuna kadar yaşatan bir kitap. Martin Eden'in sevdiği kız için yazar olmak istemesi akıllara şu soruyu getiriyor. Sizce Martin Eden başarılı bir yazar olabilecek mi? Bu soru ve onlarca duyguyu içeren bu kitabı okumak ve Martin Eden'in bu uzun yolculuğunda ona eşlik etmek isterseniz bu kitabı kesinlikle okumalısınız. Sevgiyle ve kitaplarla